علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

حیران

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۴۵ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

فکرِ تو

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۴۷ ق.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

علی شناسی

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۰ ب.ظ

👇#غزل_جان 

در وادی دین " علی شناسی " اصل است 

هر جا که خدا هست " علی " سرفصل است 


" فی النهج علی ، علی مع الحق "  یعنی 

از عشق " علی " به حق رسیدن سهل است


" والحق مع العلی " عَلی کل شئون 

یعنی که " علی " خودش تراز عدل است


مجنون " علی " شدن رسیدن به خداست 

عمریست " علی " مراد اهل فضل است


هر کس که به دل " حب علی "  را دارد 

با آل علی و فاطمه هم نسل است


#امیرالمومنین_حضرت_علی_علیه_السلام

#علی_رسولان 

#جمعه_ده_دی_۹۵

  • علی رسولان

غیر قابل تعریف

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۱۹ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

گره

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۳ ق.ظ

شدید! خوشگل و نازی و باوقار و متین 

نه نیست ، مثل تو دیگر کسی به روی زمین

.

نیاز نیست که حاضر شوی برابر من 

همین که یاد تو باشم نمی شوم غمگین 

.

هزار سبزه گره میزنم به خاطر تو 

مدام  اسم تو  تکرار و واژه ی " آمین " 

.

اگرچه یاد تو کافی ، برای خوشبختی ست

بیا و مرحمتی کن یک از هزار ببین 

.

تحمل من و دلتنگی ام تناقض نیست 

که عشق سخت و نفس گیر می شود شیرین


#علی_رسولان

#سیزده_فروردین_۱۳۹۶


👉 https://t.me/joinchat/AAAAAD2icXWbIk4N0opgwA

  • علی رسولان

Bio اینستاگرام

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۱۵ ب.ظ

به چشم هایت اعتماد نکن

شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۱۹ ب.ظ
تو هم یک محصولی! محصول تلاش هایی که خودت و دیگران برای تو صورت داده اند! اکنون هر چه هم که شده باشی ، خوب یا بد ، بدون اینکه لازم باشد یک حساب سرانگشتی انجام شود، می توان گفت بسیار زیاد وقت و هزینه صرف تو شده است تا تو شده ای اینی که هستی! 
این تو، را نمی توان به راحتی شناخت، پدر و مادر، دوستان، محیط، کتاب هایی که خوانده ای، فیلم هایی که دیده ای، آهنگ هایی که گوش داده ای، معلم هایت از ابتدایی تا دانشگاه و همهُ همه های دیگری که نمی توان نوشت و گفت، توی تو را تشکیل داده است.
بخواهی یا نخواهی این ها تلاش های توست ، تلاش هایی که انتخابشان کرده ای! یا مجبور بوده ای که انتخابشان کنی یا کلن مجبور بوده ای و حقی برای انتخاب نداشته ای. بی شک توی تو را نمی توان با دیدن شناخت! من به چشم هایم اعتماد ندارم! مدت هاست که دیدن ارضایم نمی کند! اصلن صرف دیدن ‌فهم را کور می کند و مسیر فهمیدن را دشوار و دور و گاهی حتی غیرممکن.  
به چشم هایت اعتماد نکن! آخر این چشم ها هندوانه را می بیند، می خورد ، حس می کند چقدر حجیم شده است با خوردن یک پر هندوانه و حتی فکر می کند هندوانه ی به این برزگی حتمن درختی دارد به چه بزرگی تر! آنوقت انتهای این همه فکر و تلاش در ۱۰۰ گرم هندوانه می شود ۲۳ کالری! و ساختارش هم نه درخت که بوته است ، بوته، می فهمی ، هندوانه به آن بزرگی محصول بوته است. 
اما گردو! این کوچک پر انرژی در ۱۰۰ گرمش ۶۲۵ کالری به چشم بهم زدنی نصیبت می کند. ظاهرش هم اصلن به باطنش نمی آید، تازه ، گردوی به این کوچکی محصول درختی است تنومند، قطور که به هیچ وجه به قیافه ی این گردوی پرمغز کوجک نمی آید. 
نمی آید، اصلن هیچ دیدنی به آنچه مطابق با واقع است نمی آید! گردو و هندوانه که فقط یک مثلن ساده است، وسط این همه هیاهوی نیامدن هایی که از دیدن نشات می گیرد. 


نوشته شده در تاریخ : شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۱۹ ب.ظ
  • علی رسولان

تعارف

شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ق.ظ
... یعنی هر موقع صحبت از ترافیک میشه تو تلویزیون ها ، یکی از افراد حاضر در جلسه ، حالا فرقی نمی کنه ویژه برنامه باشه یا مثلن برنامه تخصصی یا دورهمی هر چی باشه حتمن حتمن یکی اون وسط این رو میگه ، بعله تو فرهنگ ما ایرانی ها از قدیم بوده که ، وقی دو نفر می خواستن وارد جایی بشن یا خارج بشن ، این به اون تعارف میزده که بفرمائید اول شما ، اون یکی به این یکی تعارف میزده که نه خیر بفرمائید  اول شما و سِپَساتِش " آخ جون یه واژه ی جدید دیگه ساختم* " بعله خلاصه بعدش طرف میگه این فرهنگ رو باید تو رانندگیمونم رعایت کنیم ، آخه یعنی چی همش همه می خوان از هم سبقت بگیرن
حالا من می خوام به این فرهنگ ایرانی اسلامی خودمون یه پنجره دیگه وا کنم و از یه زاویه ی جدیدی بهش بِنُگَرَم والا به جون همه ی بلاگی های قدیمی و جدیدی که دیگه نمی نویسن یا می نویسن ، که دیگه نظر میدن یا نمیدن ، به جان همه اشون

آما اون پنجره چی هست ، این هست ، که واقعن چه معنی داره آخه شمای صابخونه که مهمون برات اومده بهش همون اول شربت و چای تعارف می کنی ، بعدش براش میوه میاری ، بهش آجیل تعارف می کنی ، تازه تو آجیلت پر از پسته و ایناست ، که نشون میده جز قشر مرفه بی دردی " البته اصن مطلبی که می خوام بگم مرفه و غیر مرفه سرش نمیشه ها فقط اینجا بدترِ همین " بعدترش شام میاری همه میل می کنن ، بستنی تعارف می کنی ، عیدی هم میدی تازه ، واقعن نه واقعن ، این درسته که رمز وای فای خونه ات رو تعارف نمی کنی به این مهمان بنده ی خدا آیا " دقیقن این مساله تو خونه هایی که تو نقطه کور هستن بسیار رو اعصاب تر چون اینترنت گوشی اصن راه نمیده ، نگین نیست که جفت پا میام تو چشمتون ها ، دیدم که میگم "

واقعن واقعن این فرهنگ تعارف کردن رمز وای فای ها ، باید نهادینه بشه ، اصن یه جامعه پذیری شدیدی نیاز داره ، چون حقوق و تکالیف هم میاره ، مثلن حق مهمون این میشه که رمز وای بهش تعارف کنن ، بعد تکلیف و وظیفه ی مهمون اینه که نشینه همه ی اپلیکیشن های آپدیت نشدهُ فیلم های دانلود نشده اش با این اینترنت مفت به روزرسانی و دانلود کنه والا ، بعضی اینجور مهمونایی هستن که گند میزنن به همه چیز دیگه

حالا اصن یه همچین اتفاقی هم بیفته باز باید این تعارف رمز وای فای تو همه ی خونه ها ساری و جاری بشه ، که یه وقت خدای نکرده به مهمون این خونه و اون خونه تو این نقطه ی شهر یا اون نقطه ی شهر بد نگذره ، باشد که عمل کنیم تا دوستی هایمان ، صله ی ارحاممان بیشترتر گردد 

*فک کنم بعدن ها من معروف شم به  ـ داغون المعانی ـ

پ.ن
امیدارم عید خوبی رو گذرونده باشین
همه اتون رو دوس میدارم !!!

  • علی رسولان