علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

برادران کارامازوف

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ

📚

#برادران_کارامازوف 

#داستایفسکی 
#صالح_حسینی 
#علی_رسولان 
#братьякарамазовы 
#thebrotherskaramazov 
#федормихайлович
#fyodordostoyevsky 
#alirasolan
#bookstagram
می تونم بگم یه کتاب با گیرایی زیاد برای خونده شدن! جذاب و دوست داشتنی، البته زمان زیادی طول کشیده که بخونمش، هم تقصیر مسافرت، فکر می کردم اونجا تمومش کنم ولی خیلی کم خونده شد، بعدشم جام جهانی فوتبال! و البته زمانی کمی که به هر حال هست و گریزی هم ازش نیست! البته تر قشنگ روزی دو ساعت اختصاص میدادم هر شب خوب بود و تا حالا ده بار تموم شده بود ولی خب بعضی شبا واقعا خسته هستم و مخم نمی کشه اصلا!  همه ی موارد بالا ربطی نداره که تقصیر رو بندازیم گردن کتاب، اتفاقا تو این همه پیچ و تاب اینکه همیشه بهش فکر کنی و دوست داشته باشی برای آروم شدن بری سراغش می تونه بهترین حسنش باشه! برادران کارامازوف هر سه تاشون عجیبن! همونطور که خود داستایفسکی اول کتاب میگه نمی دونه چرا آلیوشا میشه قهرمان داستان ولی منم همین حس رو بهش داشتم در عین جذاب بودن هر سه تا برادر! دیمیتری و ایوان.
فئودور پائولوویچ هم که دیگه نگو یه موجود عجیبی هستش شدید! 
۱۳۹۷۰۴۱۵_۱۳۴۰

بخش دوم تموم شد، وارد بخش سوم شدم، واقعا شرح حال افکار و عقاید پدرزوسیما از زبان آلیوشا فوق العاده و خواندنی بود! حیف هستش که همه این قسمت از کتاب رو نخونن " کتاب ششم صص ۳۹۷_۴۵۶" 
می تونم بگم با خوندن این بخش حس می کنین پای منبر نشستین البته اینبار آخوندش حجت الاسلام داستایفسکی هستش، و نزدیکی افکار دینی مسیحی و اسلامی حتی میشه گفت  مسائل اجتماعی الان ایران و اونموقع روسیه! البته تر که قبل از این افکار ایوان راجع به دین و مسیحیت بررسی از زبان خودش بیان شده که اینم الان طرفدارنی داره و بعدترش روابط عاشقانه پدر و سه پسر با دوشیزگان داستان هم جذاب و قابل پیگیری می باشد و انگیزه دهنده
۱۳۹۷۰۴۲۲_۱۷۵۷

بالاخره تموم شد! 😥😀 باید بگم که این بالاخره تموم شد نه از روی اینکه رمان کسل کننده ای بود نه،(هر چند که این اواخرش کمی این مدلی شد) درگیری هایی که این چند وقت داشتم، کم حوصلگی باعث شد تموم شدنش طول بکشه! تی می تونم بگم اگه کتاب دیگه ای بود و جذابیت نویسندگی داستایفسکی رو نداشت اصلا تمومش نمی کردم، ولی انصافا می تونم بگم باهاش زندگی کردم و گاهی اوقات تو خواب هم می دیدمش!چقدرم آمریکاستیز هستش داستایفسکی و روسیه دوست! دقیقا این حسش تو قماربازم بود. 
چی میشه گفت:داستان عشق کاتیا و گروشنکا نسبت به ایوان هم خیلی جذاب بود مخصوصا آخرین دیدارشون که حتما استوری میذارم الان
۱۳۹۷۰۵۲۳_۱۹:۳۳

 

  • علی رسولان

بغض

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان