علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

داستان دو شهر

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱ ب.ظ

 

📚
#چارلز_دیکنز 
#علی_رسولان 
#داستان_دو_شهر 
#ابراهیم_یونسی
#charles_dickens 
#ali_rasolan 
#a_tale_of_two_cities 
کتاب قبلی رو رها کردم به حال خودش، خسته ام کرد خب، این رو برداشتم بخونم، خیلی سریع دارم پیش می برم، کتاب خوب باشه اینجوریه دیگه، انگیزه میده برای خوندن! شروع خوب، ایجاد سوال های مختلف، شخصیت سازی، و ترجمه ی به نظرم خوب. خب دیگه برم ادامه اش رو بخونم ببینم این کالسکه به کجا میرسه.
#۲ 
لوسی ، دکتر مانت ، چارلز دارنی، لوری همه یه طرف ، سیدنی کارتن یه طرف دیگه ، یه حسی بهم میگه همه ی کتاب به این شخص برمی گرده ، اینکه چقدر این حسم درست باشه رو نمی دونم ، از این آدم های این مدلی خوشم میاد ، البته شغال بودنش رو نمی پسندم ولی خب اقتضای سبک زندگیشه دیگه ، سیدنی کارتن از لحاظ شخصیتی منو یاد آلکسی ایوانوویچ ( قمارباز ) می ندازه ، با کمی نقش کمتر تو این کتاب ، یه روایت ساده از آدمی این مدلی ، پریش حالِ پریش منظر پریش مسلک، می دونم قربانی میشه فقط می خونم که ببینم چطوری

فصل دهم از کتاب سوم، ماهیت سایه. 
واقعا شگفت زده شدم، یعنی سوالی که همیشه تو ذهنم بود، و یه جورایی فراموشش کرده بودم، مث پتک خورد تو سرم! دکتر مانت تو زندان باسیل عجب نامه ای نوشته بود علیه چارلز دارنی به عنوان آخرین نسل بازمانده از خانواده ای سلطنتی و شرور. 
البته پیدا شدن سر و کله برادر  میس پراس ، بادسار ، سیدنی کارتن و هم نشینی چهارنفره اشون با جری و لوری هم خیلی جالبناک بود، از اون صحنه های فوق العاده دوست داشتنی تو فصل قبلیش بود، به هر حال آخرای کتاب هستش و جذابیتش داره زیاااد میشه، این اواخرش از کتاب بیشتر خوشم اومد (۶ خرداد ۹۷ ساعت ۰۲:۴۲)

از همون شبی که سیدنی کارتن با لوسی صحبت کرد فهمیدم شخصیتش عجیب و اثرش بیشتر از همه است ( #۲ اینجا بهش اشاره کردم ، استعداد دیگه دست خودم نیست ) واقعا هم گل کاشت، چی میشه گفت راجع به همچین شخصیت هایی، عاشقی بی نظیر ، یه فدایی به تمام معنا، اسیر شده در سحر دختری با موهای زرین به نام لوسی 
درباره این چهره ی سیاهی که از انقلاب فرانسه و زیبا نشون دادن انگلیس ارائه شده هم نظری ندارم ، چون نخوندم راجع بهش ولی خب انگلیسی ها اصولا غیرقابل اعتمادند. 
داستان دوشهر کتاب جذابی هستش حدود ۷۰% مخصوصا آخراش و باید حواستون حسابی به کتاب باشه تا شخصیت ها رو فراموش نکنین یا سریع یادتون بیاد ، خب خودم اصولا با این موضوع مشکلی ندارم و شخصیت ها تو ذهنم می مونن ( ۶ خرداد ۴:۴۵ )

 

  • علی رسولان

علی رسولان

نظرات (۵)

ای بابا.....
پاسخ:
چی شده عایا؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اشلا گناه کبیره است چ برسه خطا

    نه من چون خوشم نمیاد ازش وفضاشو ازهمون اول دوستنداشتم گفتم
    پاسخ:
    اوهوم
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • سلام
    خداروشکر هیچ زمانی اینستا نداشتم و ندارم
    پاسخ:
    حالا چرا خدا رو شکر 
    نکنه اونایی که دارن خبط و خطایی انجام دادن 
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ولادت کریم آل طه، امام حسن مجتبی سلام الله علیه و آله بر شما مبارک

    طاعاتتون قبول

    ما را نمی بینی خوش می گذره با یار مهربان؟(لبخند)

    باید یه لیست تهیه کنم از این کتابهائی که معرفی می کنید تا ان شاء الله در یه فرصت مناسب بخونم...
    الان خیلی شرایطم قمر در عقرب شده ولی با این حال سعی می کنم یه کتاب همراهم باشه که تو وقت های پرت، بخونم...
    انصافا کتاب خوب خوندن، خیلی لذت بخشه...



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام 
    ماه رمضان و خوبی هاش گوارای وجودتون
    تو کجا هستی ببینمت؟ 
    بخون دیگه همراه من! اوهوم لذت بخش 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اگکتاب قبلیتون همون کلیله و دمنه بوده باشه خب معلومه خسته میکنه 
    من ک گفتم کلا یجوریه

    موفق باشید 
    پاسخ:
    آخ ببخشید 
    کتاب قبلی رو نذاشتم تموم شه گذاشتم کنار ، اسم کتابش مرد بی چهره بود کتابش 
    کلیله و دمنه انصافا با اینکه نثرش قدیمی هست نسبت به اینا از جذابیت بیشتری برخورداره
    شما اینستا نداری؟ 

    موید باشید بیشتر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی