علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

شصتی هایِ

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۶ ق.ظ

بابت به کار بردن اصطلاح نمک کور واقعن متأسفم ولی واقعیتِ دیگه، ی جوری میگیم سختی کشیدیم که انگار...

دهه شصتی های نمک کور تو کوتاه ترین روزهای سال روزه گرفتن رو شروع کردنُ هم صدا با چیک چیک بارونُ سپیدی برف شدن روزه سال اولی! اما این روزها فقط از سختی هاش می نویسن!

دهه شصتی های نمک کور هم نفس با بهترین بنده های خدا تو هر عصرُ زمونه ای زندگی کردنُ نم نم بزرگ شدنُ قد کشیدن اما این روزها فقط از سختی هاش می نویسن!

دهه شصتی های نمک کور خواستنُ خاتمی رو انتخاب کردن، نخواستنُ هاشمی رو انتخاب نکردن، خوب یا بد هر چی بود خودشون خواستن، این خودم خواستن رو مدیون شهدا و امام شهدا هستن، بابت ثانیه ثانیه دور بودن ها، تبیعدها، جنگ ها، دلهره هایِ امامُ همه ی دهه چهلی ها! اما این روزها فقط از سختی هاش می نویسن!

دهه شصتی های نمک کور که کُزت وار بزرگ شدن اونم به خاطر ظلم تناردیه هایِ زمان خودشون، امروز کلی عاقلُ بالغُ باسوادُ فهمیده ان، لوسُ نُ نُر کم توشون پیدا میشه اما این روزها فقط از سختی هاش می نویسن!

دهه شصتی ها اونقدی که دهه چهلی ها به آب و آتیش زدن ، نه به آب زدنُ نه به آتیش، اونقدی که دهه چهلی ها جان فدا کردن، قد ی لحظه اشم تاریخ حرکت خاصی از دهه شصتی ها ثبت نکرده! اما این روزها فقط از سختی هاش می نویسن!

گفتم لوسُ نُ نُر نیستن اما؛ زودباور خیلی، حالا چرا نمی دونم؟

دهه شصتی ها بیشتر از اونکه واقعُ حقیقت بهشون غلبه کرده باشه، جو و تبلیغات بهشون غلبه کرده، نرمِ نرم ، حتمن اونایی که چش دیدن ما رو نداشتن می دونستن امروز میفته دست دهه شصتی ها و فرداهای پیش رو بیشترتر!

دهه شصتی ها کلی حال خوش دارن واسه گفتن، کلی یادگار واسه احیا کردن اما، این روزها انگاری بدجور جوزده شدن شدید!

کاری به چهلی هایی که یادشون رفت کجا بودنُ چی شدن، ندارم ، اما یادمون باشه شصتی ها، اگه چهلی ها پشت پا زدن به چهلی هایِ همراهشون، شصتی ها باید گرد و خاک این نارفیقی رو به پا کنن، نه اینکه جو زدهُ یهویی شن تو گرام های مختلف!

نظرات (۳۸)

سلام جناب رسولان ، خوب هستین؟
داشتم پست های پر بیننده رو میخوندم که به این پست رسیدم، قدیمیه ولی بازم تازه ست.

قضیه دهه شصتی ها مثل قضیه بچه های بدون صندلی ،در بازیِ صندلی بازیه !
صندلی بازی همون بازی بود که به ازای مثلا 10 تا بچه ،5 صندلی میزاشتن و بچه ها باید دور صندلی مچرخیدن ،
صوت که زده میشد همه باید یه صندلی واسه نشستن پیدا میکردن، هرکی صندلی نداشت از بازی خارج بود ...
بعله ...
صبورترین نسل همون دهه شصتیان
دهه چهلی و اول دهه پنجاهی به چیزی که دنبالش بود( انقلاب ) رسید
بابتش هم جنگید
شهید داد
و دهه شصتی ها رو به خاطر این مسئله بارها و بارها سرکوب کرد، منت سرشون گذاشت و درست توجیهشون نکرد ...
دهه شصتی ها طول کشید تا فهمیدن چی به چیه ، موش آزمایشگاهی دهه هفتادیا و بعدیا بودن ، دهه چهل ها اشتباهتشون رو رو دهه هفتادیا و ... تکرار نکردن،
و ...
اخرش هم نمک کور هستیم ...
پاسخ:
سلام من که خوب هستم
شما چطورین؟ نیستین ها!

دل پر شما من رو شرمنده کرد از نوشتن این متن! جدن می گم ها مخصوصن اون آه خطِ آخر! زمینم نزنه یه وقتOo
این صندلی البته رسم دنیاست و مربوط به همه ی دهه ها و مربوط به همه ی نقاط کره ی زمین!
نیومدم سمت باکارا امیدوارم متن جدید نوشته باشین الان که صفحه باز شد
  • زاویـــه/مــ.مشرقی
  • اینو میگم چون در این صورت به یه آرزوم میرسیدم. :)
    بله قدم رنجه کردید.
    یه سوالم کردم ازتون. تو پست خودم.
    پاسخ:
    الان میام ببینم چی پرسیدین
    میبینم که تعداد منفیا همینجور رو به فزونیِ!
    :)
    موجبات شادی ما رو فراهم میکنن دوستان!
    خیر دنیا و آخرت نصیبشون!!!

    و خیلی ممنون که مایلید دایره لغات دوستان رو فراخ تر کنید!!
    باشِ! نمک کور همون ناسپاس خودمونِ
    :/

    پاسخ:
    بله
    الان چندتا شده؟
    جالبه در نوع خودش بی نظیر
    تا حالا همچین موردی نداشتیم :)
    خواهش
    از خودم که در نیاوردم
  • علی رسولان
  • قدر
    را
    قدر
    بدانیم
    التماس دعا

    سلام این پیامکم بود به شماره های تلفنم اینجا هم نوشتمش شدید دعا بفرمایید
    باشد که حاجاتمون برآورده شه و سال بعد با اوی مقدرمون زیر چتر قرآن واژه واژه نور میل کنیم
    پاسخ:
    کوتاه و مفید
    به قول یکی از بچه ها
  • زاویـــه/مــ.مشرقی
  • سلام. یه یادداشت نوشتم.
    منتظر نقد و بحثم!
    پاسخ:
    اومدم فک کنم
    آره دیگه اومدم
  • زاویـــه/مــ.مشرقی
  • الان فقط یک چیز باعث شد از اینکه تو این دوره زندگی میکنم خوشحال باشم. :)
    فقط کاش 5 یا 6 سال دیر تر میومدم...
    پاسخ:
    نمی دونم چرا این رو میگین
    ولی هر چ هست میشه ی جوری رفتار کرد 10 سالم دیرتر اومد
  • زاویـــه/مــ.مشرقی
  • خب من نمیدونستم! :) مرسی
    همینجوری....هرچی قدیمی تر بهتر! :))
    پاسخ:
    اینکه هر چی قدیمیش خوبه رو من زیاد قبول ندارم
    آدم عاقل باید بزنگاه بهترین رو انتخاب کنه چ از تاریخ تولیدش هزار سال گذشته باشه چ امروز تولید شده باشه!
    الان می دونید دیگه ، اینکه نمی دونستید دیگه الان مهم نیست
    عیب نداره !

    میدونم خیلیا آرزو داشتن هفتادی باشن ، ولی... خب دیگه چه میشه کرد!
    خیلی ناراحت نباشید که هفتادی نیستید و 60ی هستید! با بقیه دوستان هم هستم!

    خدا گر ز حکمت ببندد دری
    ز رحمت گشاید در دیگری!

    آره دیگه! خلاصه یه جاهای دیگه واسه شما 60 ی ها جبران کرده ! . . . (این جمله آخرمو جدی گفتم!)

    ___________________

    در ادامه تایید ِ خود خفن پنداری هفتادی ها
    پاسخ:
    خود خفن پنداری دیگه تا این حد میشه توهم ها! :)
    هر نسلی من جهته هایی داره واسه خودش
    دنیا محل سوختن و ساختنِ
    نق زدنم داره
  • علی رسولان
  • به عدادی قسمت رازیانه و دیداری توجه کنین یا بعضی اوقات سر بزنین دیگه وقتی به روز میشن رو صفحه اصلی نشون نمیده ، چون احساس کردم ی جورایی جالب نیست رمزدار بودنش و رو صفحه اصلی بودنش
    عکس ها هم که خیلی یه جوری بودن بعضی اوقات پشت هم می یومدن روال متنا رو خراب می کرد به هر حال عذرتقصیر و ممنون بابت بودنتون
    پاسخ:
    به نظر منم اینجوری بهتر شده
    شما هم زیاد خودش رو ناراحت نکن
    میبینم که بدخواه دارید 😂😂😂😂
    عب نداره بلاخره باید یه جا خودشونو بروز بدن
    .......
    به بعضی دهه شصتیا هم خود خفن پندار و مادر سختی ها و بلایای طبیعی و مصنوعی و جو خود برتر بینی و دگر ریز بینی رو هم اضافه کنید
    کامنتا به شدت خنده دار بود
    البته بدون قصد توهین
    از کامنت اقای نجفی خوشم اومد
    دهه هفتادیا واقعین
    دوسشون دارم
    پاسخ:
    خیل خوبِ که به هر حال شصتی هستین و آخراش و هم سلیقه
    چقد شما بیشتر حرص می خورین از بعضی این شصتی ها! خدا رحم !!!
    دوس بدارید ، دوست  خوب :)
    از خودتون که بشدت تعریف و تمجید میشه. این انتقادات مربوط به پستتون بود. خیلی سپاس از مخاطبینتون بابت 8 تا منفی خوشگلی که به ثبت رسوندن.خداروشکر خودتونم دهه 60ای هستید.به طور حتم هم یک دهه 60 ای نمک کور!! من موندم این لغات جدید رو شما از کجا پیدا میکنید! بفکر یه لغتنامه باشید، اکتشافاتتون رو ثبت کنید! دهخدا حدابیامرز اگه بود خودکشی میکرد!! منم اگه دسترسی داشتم خفه تون میکردم!!
    :|
    پاسخ:
    واقعن هشت تا شد :)
    من همون دهه شصتی که تو متن نوشتم هستم! " حالا اگه افراد بد می خونن یا بد متوجه میشن تقصیر من نیست "
    نمک کور تو لغت نامه هست ها!
    واقعن؟
    خدا رو شکر که دسترسی ندارین
    سلام
    همیشه تعداد اونایی که آدم و میفهمن کمتره
    من یک دهه شصتی اون اخراشم
    متن خوبی بود دلم خنک شد
    ولی خب تقصیر ندارن
    بیشتر دهه شصتیا جانباز مادرزادن
    موجین
    به قول خودمون بچه بمب بارونن
    خیلی از ناهنجاریای روحی از جمله مجرد موندنشون برای همینه
    پاسخ:
    سلام
    تعبیر جانباز مادرزاد تعبیر باحالی بود!
    انصافش اینه که به هر حال بمب بارون روی جنین تاثیر میذاره ! و اون ترس و اضطراب ایجاد شده
    این یکی رو دیگه قبول ندارم ، مجرد موندشون تقصیر فراموش کردن معنویات دهه ی شصت چهلی هاس و فرو رفتن تو مادیات و تکرار مسخره ی این جمله ی به دردنخور: دوره زمونه عوض شده ، زمان ما فرق می کرد!
    البته بگم ها گفتن این جمله عواقبش زیاد ی روزی اگه همین جوون ها پشت پا زدن به آرمان های چهلی ها
    همین جمله رو براشون می خونیم دوره زمونه عوض شده ، زمان شما فرق می کرد!
    چیزی که عوض داره گله نداره!
    بنده که منفی ندادم!

    چون واقعا بی انصافی بود منفی!

    مخالفت ها هم به خاطر اون نمک کور بودن نبوده به نظرم؛ حداقل از جانب من!
    پاسخ:
    پس چی ؟
  • باران نم نم...
  • بله فوتبال بازی می کردم،با همون توپ پلاستیکی ها که دولایشون می کردیم...
    جان کلام من این هستش که هر نسلی معایب و محاسن خودش رو داره،اما ما دهه شستی ها اصلا یک چیز دیگه ای بودیم و هستیم... شما بفرمائید از کوبیدن دهه شصتی ها و اونها رو نمک نشناس معرفی کردن می خواهید به کجا برسید؟!!!
    پیرامون روزه متوجه منظور من نشدید حتما،که همچین جوابی دادید!!!
    پاسخ:
    چ جالب !
    من قصدم کوبیدن نبود ، اتفاقن برعکس
    احتمالن ، توضیح نمیدین؟
  • محدثه انصاری
  • دقیقا به خاطر همین نق نق های الکی شونه و فقط هم کسایی نق میزنن که توی زندگیشون اون موفقیتی که میخواستن کسب نکردن وگرنه بقیشون خیلی هم گلن . نمیشه همه رو با یه چوب زد . بالاخره من خودم دهه هفتادیم اما میبینم که این دهه آدمای نق نقو زیاد داره.
    پاسخ:
    کلن نق زدن کار خوبی نیست
    فرقی هم نداره واسه چ دهه ای باشی
    مخصوصن واسه شصتی ها زشت چون خیلی روزگار معنوی و پر تلاطم خوبی داشتن
    نفس کشیدنشون همراه روزهای جنگ و شهدا
    من وقتی رفته بودم پایگاه هنوز لباس خاکی ها شهدا رو می پوشیدیم ولی نمی فهمیدیم که
    الان تازه دارم می فهمم تازه اگه بفهمم
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • میخوام شیشتاییتون کنم

    فقط محض اینکه رند بشه و خوشگل دیدم خیلی ازش صحبت کردید
    گفتم لابد خوشتون اومده
    :)
    پاسخ:
    خوشگلم شد
    ممنون که به فکر هارمونی اینجا هستین
    هم موافق و هم مخالف...

    اول موافقت بیش از مخالفت بود
    به همین خاطر لایک شد مطلبتون (اونم اولین لاین)

    ولی بعد که کمی متن تان پایین و بالا شد
    مخالفت کمی گوی سبقت رو ربود...

    کاش فرصت بشه، موافقت ها و مخالفت ها رو بگم واستون
    فعلا که نایی نیست!

    بهمین خاطر؛ لایکی اول شده بودید، آخر کار پس گرفته شد
    ولی نمره منفی هم نگرفتید!!!
    پاسخ:
    میگما
    به نظرم
    تقریبن همه ی دهه شصتی هایی که کامنت گذاشتن غیر منصفانه خوندن متن رو ، حتی دهه هفتادی ها هم متن رو درک نکردن
    همه اشم به خاطر اون اصطلاح  نمک کور بودن  می دونم
    منم هم عقیده با شماها هستم اصن از همین رو دارم می گم که چرا این هایی که شما تو عمومی و خصوصی نوشتین چرا درباره دهه شصتی ها گفته نمیشه و تو مشکلات دهه شصت گیر کردن همه آیا ؟
    حالا می خواین منفی بدین ایراد نداره :)
    من که حرفم رو زدم
  • منورالفکر
  • بهرحال ببخشید که اصلا و ابدا باهاتون نه موافقم نه رگه هایی از توافق رو دارم و نه حتی مراعاتتون رو میکنم
    به هیچ وجه نمیتونم بپذیرم هفتادی ها بهتر از شصتی ها عمل کرده اند...و ابدا نمیتونم بپذیرم که همه مشکل از نادرستی انتقال مفاهیم توسط ما و قبلی های ماست
    چون بخش اعظمی از همین عمر ناقابل خودم و دیگرانی که خیلی عزیز هستن برای نظام و انقلاب، رو به عینه دیدم که چطور صرف کشف راه دل اینها شده و لی بازهم کلا گیرایی شون به نسبت تلاش مصروف اصلا راضی که هیچ.قانع کننده هم نبوده-
    و خب متاسفانه اینجا خیلی برام دغدغه نیست که شما بارهای به دوش دهه شصتیا رو قبول ندارید، آنچه عیان است حاجت به بیانش نیست-
    با چشم بسته نکنه دارید نگاه میکنید که نمودی ندیدید؟!

    اتفاقا برام سوال تر این بود که این نمک کور بودن و نق زدن رو از کدام جامعه آماری درآوردید؟
    این نسل کمتر از این حرفها ازش صدا دراومده...
    پاسخ:
    عذرخواهی لازم نیست! خیلی هم خوب که مراعات نمی کنین!
    هفتادی بهتر عمل کردنشون رو نمی دونم ولی واقعن آدم های جالبی هستن! یه جورایی هَن!
    اینطوری نیستن ها هستن ! خوباشون واقعن دقیقن بداشونم واقعن بد!
    نمی دونم شایدم!
    از جامعه ی خاصی نگرفتم همین جک ها و طرح هایی که می سازن این روزها زیاد شده
    همون اسم نسل سوم خوشگلُ نسل سوخته زشتی که واسمون گذاشتن
    واق عن؟ پس شانس آوردن
  • باران نم نم...
  • الکی چیه...واقعا نیست یک همچین چیزی!!!
    ما دهه شستی ها همونایی هستیم که مچ دستامون رو گاز می گرفتیم فکر می کردیم سواچ دستمونِ کلی باهاش ذوق می کردیم،ما دهه شستی ها همونایی هستیم که با اون توپ پلاستیکی ها تو کوچه فوتبال بازی می کردیم،ما دهه شستی ها همونایی هستیم که کنکور که می دادیم از هر ۵ نفر یک نفر قبول می شد،کنکور سر ما مفهومی شد،یادمه ۲۳ هزار مردود علمی بود اما،همین پارسال ۶۴هزارمین نفر در کنکور ریاضی برق قبول شد!!!نابغن از بس!!!
    دهه شستی ها درسته پاییز روزه گرفتیم اما الآن که تابستون بیشتر از سایر نسلها روزه می گیریم!!!
    همیشه هم ملت حاضر در صحنه چه موافق چه مخالف ما بودیم!!!
    پاسخ:
    شما با توپ پلاستیکی فوتبال بازی می کردین آیا؟
    سختی هاش رو قبول دارم! اما خیلی قشنگی ها هم داشته خب!
    بعدشم من نمی فهمم این مشکلاتی که شما ازش میگین واقعن تقصیر کی بوده؟
    یعنی هدف اونایی که این مشکلات رو می گن چی هست آیا ؟
    خط یکی مونده به آخر " خب هر کی به اندازه سنش روزه می گیره دیگه حرف هایی می زنین ها! "
    موافقم این رو که منم نوشتم!
  • علی رسولان
  • قابل توجه اونایی که میگن فلانی ، اینجا فقط از تو تعریف می کنن!
    الان همه تعریف کردن
    کسی با کسی تعارف نداره که!
    بدشون بیاد نقد می کن ابراز تاسف و ناخوش آمدی هم می کنن
    تازه پنج تا منفی هم دادن که سابقه نداشته :)
    پاسخ:
    این درستِ
  • ارکیده صورتی
  • منم تا حدودی موافقم
    البته خیلی هم نمیشه گفت مختص دهه شصتیاس...کلا الان همه یه جورایی جوزده و ناراضین از همه چی
    خیلی فکر نکنم ربطی به سن و سال داشته باشه
    پاسخ:
    آخ که از این:
    کلا الان همه یه جورایی جوزده و ناراضین از همه چی
    حالتمون حالم بهم می خوره!
  • یک سبد سیب

  • دلیل نوشتنه متن چی بوده ؟

    پاسخ:
    دلیل خاصی نداشت
    بیشتر توجهم جلب شد به روزه های شصتی ها که تو روزهای کوتاه بوده اما متولدهای دیرتر از ما الان روزه سال اولی هستن چقد سختی میکشن و اینکه شکایت هایی که شصتی ها دارن عمومن دنیایی هستش
    و این خیلی بدِ
    در صورتی که اوج دوران معنوی این کشور دهه شصت بوده! با کلی حال خوب که گفته نشده
  • زاویـــه/مــ.مشرقی
  • نمک کور یعنی چی؟
    بله همه دهه شصتی ها از سختی های دوران شون میگن!
    ای کاش من دهه 30 به دنیا میومدم . زندگی میکردم...
    پاسخ:
    یعنی ناسپاس
    واژه یاب ی لغت نامه ی دم دست هستش خیلی هم خوبِ
    چرا دهه 30؟
    اون موقع چ خبر بوده؟
    "یهویی شن تو گرام های مختلف" رو خوب اومدی
    پاسخ:
    تو هم خوب توجه کردی
    + صحبت جانانه !
    خب خیلی ها اصطلاحات مشترک دارند!
    مثلا لطیف ِ دردسر های عظیم و نقی ِپایتخت هر دو میگن:
    مگه میشه؟!؟!؟

    - خود خفن پندارهم همینطوره لابد!
    پاسخ:
    همین طورِ
    برید دادگاه لاهه ببینین نظر اونا چیه؟
  • صحبت جانانه
  • پرواز جان این اصطلاح خود خفن پندار مال ماست که!:|

    +حالا این وسط من نسبت به تکیه کلام های خومون حس مالکیت و مصدریت کردم8|
    پاسخ:
    حساسیت به جایی هستش
    حالا با شصتی ها و پنجاهی ها و چهلی ها کاری ندارم
    ولی هفتادی ها خیییلیی خوبند !بله!!
    خود خفن پندار نیز می باشند البته !
    پاسخ:
    الان من فهمیدم خیلی از خودراضی هستن هفتادی ها
    بعد از نوشتن این متن و تعریف و تمجید کردن های از خودشون واسم جالب بود
    این پندار هم دقیقن اشاره به همین داره
    خود خفن در پندار
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • یه طنزی بود میفگت 80یا که ازدواج کردن 70یا هم بچه دار شدن 50یا هم دور زدن از اول شروع کردن آما این 60یا هنوز دارن دنبال نیمه گمشده اشون میگرن!!

    ربط داشت و نداشتشو نمیدونم مهم تفاوت دهه ها بود با دید طنز امیدوارم کسی ناراحت نشه!
    :)
    پاسخ:
    واقعن همین طورِ
    پناه بر خدا!
    کاملن ربط داشت
  • محدثه انصاری
  • گل گفتین. چققققدر این دهه شصتیا منو حرص میدادن با خوندن این مطلب کلی کیف کردم
    پاسخ:
    چرا حرص میدن؟ واس خاطر همین نق زدنا میگین یا نه؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • فخر بفروشیم عایا؟
    شصتی نیستیم :)

    بعدشم الان این متن + و - داشت نفهمیدیم چی شد!!
    تحقیر بود تشویق بود
    پاسخ:
    وا!
    چرا همه اینجا دچار صوءطفاهم شدن ؟

    من نمی دونم چی داشت اونیکی من الان دارم می بینم
    پنج تا منفی خوشگلِ که تا حالا سابقه نداشته!
  • منشور هنر
  • سلام.
    البته همشون اینجور ناسپاس نیستن. بعضی هاشون خیلی هم بچه های متفکرین برا خودشون و از چیزی اگه حرف می زنن با دلیل و منطق هستش.
    بروزم با:
    «... آخوند فرمود:
    من خودم دیدم داشتی نماز می خواندی،
    گفت: نه آقا اشتباه دیدی،
    سؤال کردند: پس چه کار می کردی؟...»
    پاسخ:
    سلام
    حتمن همین طوره ، منُ شما بقیه ای که اینجا هستن جز همین دسته ان دیگه!
  • صحبت جانانه
  • الحمدلله ما که شصتی نیستیم8)
    پاسخ:
    نه دیگه تا این حد
  • باران نم نم...
  • نمک کور یعنی چی حالا؟!!!
    نکنه همون نمک نشناس خودمون رو می فرمایید؟!!!
    دهه شسطی ها خاتمی رو انتخاب نکردن رفسنجانی رو بگذارند...دعوا و کل کل رقابت بیت توکلی و خاتمی بود...دهه شسطی ها توکلی رو انتخاب نکردن!!!
    ما دهه شسطی ها کی این همه گله کردیم که خودمون خبر نداشتیم؟!!!
    از ما مظلوم تر هم تاریخ به خود دیده آیا؟!!!
    پاسخ:
    یعنی ناسپاس
    نمک کورم مال خودمونِ خب
    خاتمی واسه سال 76 و هاشمی منظورم 84 هستش
    الکی مثلن شما نمی دونین! " خط بعدی خودش گله است دیگه "
  • ریحـ ـ ـ ـانـ ـ ـ ـه عشـ ـ ـقـ ـ ـ م
  • منم مث پلک شیشه ای :|
    پاسخ:
    من نه مثل شما!
  • منورالفکر
  • چرا جوزده؟ چرا زودباور؟
    ما گرفتار یه تقلای پیچیده.شگرف و بس مهمیم
    اینکه در عین مسول انتقال ارزش و مفهوم و آرمان و هنجار به نسل بعدمون بودیم
    مسول حفظ و تثبیت آثار هم بودیم
    بعد یهو دیدیم ای داد بیداد، انگار چندان بخاری از نسل بعد دربیا نیست-
    مسول ادامه هم شدیم
    مسول پیچ های خطیر و مسول اسلامیزه کردن ها و مسول تمدن ساختن ها و جنبش های نرم افزاری و...
    افسر جنگ هم شدیم
    از سختیاش میگیم و مینویسیم چون در عین اینهمه شدن ها، ما تنها موندیم...
    خاطره چهلی ها نذاشت سرخوش باشیم، بی تفاوتی و کاهلی بعدیامونم نذاشت یه نفس راحت، یه دودقیقه رو پا توی سایه بشینیم برا استراحت
    و بعد یهو بخودمون اومدیم دیدیم کسی نمیگیره ما چی میگیم! ناچار شدیم این تنهایی رو کاغذیش کنیم.تایپیش کنیم.منبریش کنیم
    حرکت و اعمال چهلیا اگه اون دسته محرک و انگیزه بخش تا ابد دسداس باشه
    باید یقین کرد.شصتیا سنگ زیرین دسداس شدن
    ما همه کاره و هیچ کاره شدیم
    ---
    بازم طولانی شد-شرمنده
    پاسخ:
    بخاری از نسل بعد در نمیاد رو انصافن قبول ندارم خیلی بهتر از ما هم هستن شدید!
    خط های بالاتر رو هم ، پس چرا این صحبت های شما نمود نداره تو جاهای مختلف!
    سنگ زیرین هم تعبیر جالبی بود
    سلام
    خیلیاشو قبول داشتم و بعضیاشو نه.
    درست که روزه هامون توی روزای کوتاه بود ولی همه چی که به روزه ختم نمیشه
    ولی اینکه مدام میگیم ما نسل سوخته ایم و.. رو قبول دارم که اشتباهه
    سختی هایی که کشیدیم بیش از دهه های بعدمونه اما به همون نسبت بهتر بزرگ شدیم یاد گرفتیم قرار نیست همه چی راحت بدست بیاد پس اینکه خیلی لوس نیستیم رو هم قبول دارم
    من قبول ندارم که فقط ماییم که جوگیریم دهه های قبل ما وبعد ما هم جو گیرن ممتاسفانه ...
    اما جوگیر شدن60ی ها رو تا این حدی که شما میگید رو ...

    ولی با این یهویی ها موافقم انگار قراره جا بمونیم از قافله ی دیده شدن ولی بازم مختص شصتیا نیست

    فکر کنم وقتی این متنو می نوشتید خیلی کفری بودید
    خوب باشید ان شالله

    یاعلی
    پاسخ:
    نه همه چی به روزه ختم نمیشه
    دقیقن همه چی به همون مواردی که نق میزنن روش هم ختم نمیشه!
    اگه جوگیر بار اومدن تقصیر خودشون نیست هست؟

    نه اصن تو آرامش کامل نوشتم
    شما هم
    دمت گرم برادر خوب شصتی هارو شستی انداختی رو بند. بابا هنوز کشور دست شصتی ها نیفتاده بزرگشون 35 سالشه. مگه این جماعت از کره مریخ اومدن؟ بچه همین چهلی ها و پنجاهی ها هستن. چه چهلی های خوب چه پشت پا زن. وقتی حقیقت درستی بهشون نرسیده چه انتظاری هست که جو زده نشن؟
    چرا زود باورن؟ چون تو شبهه و تبلیغات دشمن بزرگ شدن. چهلی ها انقلاب کردن شهید دادن اما چقدر این فرهنگ انقلابی و شهادت طلب رو درست به بچه هاشون آموزش دادن؟ چون خودشون هدایت شدن انتظار داشتن بچه هاشون از بدو تولد هدایت شده باشن؟ پایه رو محکم نکردن که با یک شبهه میریزه. همین چهلی هایی که خودشون تو متن بودن الان یادشون رفته وای به حال حاشیه نشین ها.
    به جای خورده گرفتن باید توجیهشون کرد. باید تاریخ درست براشون گفت. باید چرایی مسئله رو براشون جا انداخت.
    پاسخ:
    قصدم شست و شو نبودها!
    انصافن با خوندن کامنتت لذت بردم
    ممنون
    قشنگ آتیشی نوشتی ها :)

  • پلک شیشه ای
  • نه چهلی بودم ن شصتی. :|
    پاسخ:
    هفتادی سرخوش هستین
    آدمای خوبی یَن!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی