علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

موضوعات

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ق.ظ

نقطه ی مشترک! اتفاق! تقاطع! پیوستگی! موضوع واحد. این ها دلایلی برای رسیدن به دیگران هستش. اینکه شما در یک آن واحد با دیگری سیر می کنی، دلیلی میشه برای اتفاق شما با دیگران که تو مسیرهای مختلف زندگی همدیگه رو قطع می کنن! البته این قطع شدن اصلن بار معنایی منفی نداره که خیلی هم خوبه شدید. چون عاملی میشه برای به هم پیوستن من و تو. من و او. من و شما. من و غیره. 

اینکه برای رسیدن به این پیوستن چه موضوعی رو انتخاب کنی هم بستگی به هزار جور عامل مختلف داره، البته من اصلن برام مهم نیست که اون موضوع چی باشه، حداقل تو الانی که هستم مهم نیست. مهم این هستش که یه موضوع برای رسیدن باشه. 

حالا هر چی این موضوعات تعداد بیشتری داشته باشن ، رسیدن های ما به دیگران به طور عموم ، یا یک فرد خاص بیشترُ بیشتر میشه. به نظرم این همون نقطه ای هستش که بهش میگن #تفاهم. و خیلی ها جاهای مختلف هم راجع بهش صحبت میشه. به نظرم تفاهم مهم ترین عامل لازم برای حیات یه جامعه ، خانواده و کوچکترین جز موجود این تقسیم بندی جامعه شناسانه یعنی فرد هستش. 

گاهی اوقات در تعامل با دیگران تبدیل میشی به یک آدم #سایلنت ، همین سایلنت در تعامل با دگیرانی دیگر تبدیل میشه به یک آدم #جنرال. شاید شما هم این مدلی باشین یا با آدم های این مدلی برخورد داشته باشین. خوشم نمیاد که بخوام ارزش گذاری کنم و بگم که این حالت یا اون حالت، کدومش خوب و کدومش بد! یا مثلن کدومش خوب و کدومش خوب تر. به هر حال هر کس زندگی خودش رو داره، ولی این رو هم باید در نظر گرفت که تلاش عمومی باید حامل یه نوع تفاهم افزایی باشه. این تلاش هم صرفن برای دست یابی به یک روزمرگی طبیعی لازم هستش و نه چیز دیگه ای. 

از طرفی در یک تعامل فرد با فرد، گفتن جمله ی تکراری، خب دیگه چه خبر! یا ، خب یه چیزی بگو! به نظرم حال بهم زننده ترین اتفاقی هستش که می تونه رخ بده.

الان هم که نزدیکی های عید هستیم، و خیلی هم شوخی های مختلفی تو این زمینه میشه حالا چ به صورت کلیپ، طرح، عکس، نوشته، صوت یا هر چیز دیگه ای این هستش که به دلیل عدم وجود نقاط مشترک معنادار ، صحبت های دورهمی محملی میشه برای پرسیدن یه سری سوالات مزخرف ، مث خب کلاس چندمی، خب آجیلم گرون شده ها، خب تو چرا خواستگار نداری! خب تو چرا طلاق گرفتی! خب مملکته آخه داریم! خب با این نوناشون! و از این دست جملات و بحث های مزخرف که خیلی هاشم تهش یا ناراحتی پیش میاد یا دعوا! 

به نظرم یه فکری برای این گسترش نقاط مشترک باید کرد حسابی. والاااع. 

  • علی رسولان

علی رسولان

موضوعات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی