علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

پیشنهادهای علیه السلام

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۶ ق.ظ

نکن، نرو، نخور، نشین، نپوش، نبین، نده، نزن، اخِ، بدِ، گناهِ ، در طول روز چقدر متن می خونین یا حرف می شنوین که این مدلی باشه ؟ به این میگن انفعال ، هیچ فایده ای هم نداره ، تاثیر سو هم داره تازه!

به نظر من تو هیکلت به کشتی می خوره، من بچه های این باشگاه رو می شناسم خیلی حرفه ای کار می کنن ، بچه های خوش برخورد و مودبی ان ، اگه بری اینجا حتمن موفق میشی ، خیلی بهتر از اینه که به طرف بگی وقتتو تلف نکن!

هفته پیش رفته بودم یه هیاتی سخنرانش عالی بود، چ شوری هم گرفته بودن جات خالی بود ، بیا این هفته با هم بریم ، اینو بگی خیلی راحت تر جواب می گیری تا یه ساعت جدل کنی با طرف که فلان هیات مورد داره نره ، یا بهمان جای منکراتی رو نره!

بچه های مهستان یه تی شرت زدن عکس شهدا روشه اینقد قشنگ الان همه از اونا می پوشن پری روز داشتم رد می شدم دیدم سه نفر پوشیده بودن با هم راه می رفتن همه داشتن بهشون نگاه می کردن اصن یه فضایی ، این لباسو نپوش علامت شیطان پرستی داره "چون تو گفتی دیگه نمی پوشه" 

همین حکایت تو سایر اون نه هایِ خط اول هم هست ، کلن آدم ها می تونن با بقیه رابطه انفعالی داشته باشن که اون یه خط بالاست ، مختصر و بی فایده و می تونن رابطه فعال داشته باشن این سه پاراگراف طولانی و پرزحمت و بافایده، تصمیم با خود آدماست که چ روشی رو انتخاب کنن. 

یه جامعه ، یه مملکت هم همین حالت رو نسبت به مردمش داره، به نظر من که از همه نظری ما تو حالت انفعالی هستیم ، کلن با نه های زیادی مواجه میشیم ، تا پیشنهادی متفاوت برای انتخاب ، اونم پیشنهادای علیه السلام که منجر به رشدمون بشه از هر جهتی. 

به نظر من به ازای هر نه ای ، باید به ای هم باشه، به ای که بشه به افراد پیشنهاد داد ، اونوقت لازم نیست هی بگی نکن، به جاش میگی اینو بکن ، اینجوری بکن ، والا 

 

نظرات (۸)

سلام مومن. جزاکم الله خیرا


عرض کنم که عبارت معروف "امر به معروف و نهی از منکر" همینه دیگه...ما کاملا از آخر به اول میاییم...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام 
چه نکته ی ظریف و به جایی 
ممنون 
  • محدثه انصاری
  •  :///
    پاسخ:
    چرا؟
    میدونین منظورم از نفی و نقد و نصیحت تو قالب پیشنهاد دوستانه اینکه مثلا بگی من اگه جای شما بودم فلان کارو میکرم فلان تصمیمو میگرفتم فلان رفتار رو میداشتم غیرو ...

    .

    اخه گاهی اوقات شخص ناصح راهکار  داره ولی بنوعی بد عنوانش میکنه با وجود اینکه راهکار خوبیه کاربردیه  ولی  رفتارش و نوع بیان کردنش باعث میشه دافعه ایجاد کنه
    پاسخ:
    اتفاقن پایین گفتم یه مثلن بگین ، نگو اینجا گفتی ، جالب بود 
    حالا من میگم اصن چ لزومی کار اشتباهش رو بهش اشاره کنی؟ 
    همیشه همین طوری بوده
    وقتت رو تلف نکن تو متن  ( منو یاده وقتت زیادی کرده انداخت علی اقا  :) D-: )
     
    .
    .
    خیلی خوب اشاره کردین.. دقیقا همینطوره, تویی که رد میکنی فلان چیزو باشه راهکار بده!!! , راهکاری که بدردت طرف بخوره , نفی کردن خیلی اسونه ولی راهکار کاربردی دادن نه... اصولا نفی و نقد و نصحیت در قالب پیشنهاد  دوستانه بیشتر جواب داده تا برخورد مستقیم
    پاسخ:
    چ حسن تقریبی 
    .
    صد در صد
    چن مدل از این پیشنهادای دوستانه رو یادتون هست بگین
  • مــ. مشرقی
  • اره دقیقا! همه بلدن بگن اینکارو نکن، ولی خب نمیدونن به جاش بگن پس چیکار کن!
    من که خودم یکی بهم بگه فلان کارو نکن، بدتر میکنم :)))))
    خیلی هم لجبازم. همینه که هست!
    پاسخ:
    دقیقن اکثر آدم ها اینطوری ان 
    حالا یکی زمان لجبازیش چند ثانیه است 
    یکی چند دقیقه 
    یکی چند ساعت 
    یکی چند روز 
    یکی چند ماه 
    یکی چند سال 
    یکی یک عمر 
    پستت چسبید.
    احسنت
    پاسخ:
    خواهش
    دعات میکنم جوون!
    مسخره نکن! تو هم یه روز به این سندو سال میرسی بابا
    پاسخ:
    چن سالته که ببین جز دعاهام باشه سن و سالت یا نه؟ 
    به به!
    چه انسان فعال و پویایی :)
    آدم لذت میبره شما جوونا رو می بینه!
    پاسخ:
    پیرمرد ، صبح جمعه پا میشی جی کار می کنی؟ 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی