علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

انکار

جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۰۲ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

ضد پرخاش

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۱۹ ق.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

تلاطم در وحدت

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ

آهسته یا تند از کنار یکدیگر می گذرند، بی آنکه بدانند هر کدام به چ فکر می کنند و به چ فکر نمی کنند! گاهی نگاها در هم می غلتد و گاهی در هم می رود!

چقدر بد است که می شود گذشتُ ندید! می شود گذشتُ نپرسید! می شود... چقدر می شود های ناپسندی است این روال در  هم آمیخته ی زندگی جعمی مان!

تلاطم در وحدت یعنی من، یعنی تو! یعنی مایی که در عین مائیّت، و داشتن نخ تسبیحی که دانه ها را به یکدیگر متصل می کند اما پیچیده است در تفرق هایی که تشخص دانه هایش را زیر سوال می برد! آنقدر که تشخیص را سخت می کند! و آدمی را دچار اشتباه! بی آنکه بخواهی محو می شوی و بی آنکه بخواهی زنده باشی میمیری!

سیاه و سفید ! رنگ در رنگ ! سیاه در رنگ ! رنگ بی جامه ! سفید در تحیّر ! ذات بی عرض  و عرض بی ذات ! چنان مزین نموده است جمعیت مستدام در یکنواختیِ اندیشه را که حتی پای پیاده گزیدن پرند تا پردیس  هم پاسخی را متبادر نمی کند برای این در هم آمیختگی ! چ برسد به پیاده روی از بلوارِ             به خیابانِ                ، و این را آشنایان پیاده روی خوب می فهمند ! خوب می فهمند تحیّر بعد از زوم را! تحیّر بعد از خیره گی ، بعد از خیره سری را !

به خطوط بالا که نگاه می کنم نمی دانم اصلن اینقدر تعجبناکی لازم است یا گرم شده ام و ناشیانه ! می گذارم، با این حال می گذارم. می گذارم و می گذرم از ورود به لایه های مدرِک عاجز و مدرَکی که خویشتن دار است اما نا پای دار، خواهان است اما محصور، محسوس است اما مخفی شده. و می شود مادام شد،

می توان مواج و پر خروش چنان دریایی که در تسخیرُ اسارت طوفان است، به صخره های نانشکن ذهنی برخوردُ برگشت! و پی در پی واژه ای را علم کردُ بر جهل جمعی یا غفلت جمعی یا هر یاچیِ دیگری کوبید...

اما منِ مانده در این تلاطم از همین ما یادگرفته ام که مقصود کوبیدن نیست، هر چند که این مدعی به لفظ باشدُ در عمل نا!

در این تلاطم هر کس به هر کسی! سکون فرض است بی آنکه به سکوت منجر شود، بی آنکه مسیر ادب فراموش شود، بی آنکه مثل شد ، مثل بعضی ها! بعضی،  ها، بعضی هایِ مدعی ادب!

 

+

همیشه جمله ی خاصی برای گفتن داشت

تشکـــرات به چشمـت، 3پـــــاس، مملولـم!

#علی_رسولان

  • علی رسولان

قابیل

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۲ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

سنگین تر

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۳ ب.ظ

اخبار نبینیم

سنگین تریم!

واقعن خنده داره این طرز برخورد! بی خیال tv! حتی بی خیال ofogh!

خودمون رو عشقِ ، بچه های سیزده آبان! امروز حسابی خوش گذشت رو به روی #لانه_جاسوسی! به نظر میرسه واسه بعضی ها که هوای استکبارپسندی  تو سرشونه! این خوشحالی و یادآوری تسخیر لانه ی جاسوسی خیلی دردآورِ!

یعنی تنها جمله ای که الان می چسبه نوشتنش اینِ : از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید!

 

#ممنون از همه ی شمایی که امروز حضور داشتین!

+سیزدهم آبان

تبعید امام خمینی به ترکیه ۱۳۴۳

تظاهرات و به شهادت رسیدن دانش آموزان در دانشگاه تهران ۱۳۵۷

تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا ۱۳۵۸

اگه آدم منصفی باشم میگم تا همین چند وقت پیش تو ذهن من این سه مورد هیچ ربطی به هم نداشتن! اصولن سیزده آبان برای من همون بسته ی شکلاتی بود که تو همچین روزی بین بچه های مدرسه پخش میشد و از اینکه سیزده آبان به ما شکلات میدادن و می خوردیم بسی خرسند بودیم زیاد!

برای من سیزده آبان مساوی بود با روز دانش آموز! نمی دونم با چه هدفی هم چین اتفاقی تو ذهن من شکل گرفته و اصلن چه افرادی بودن و هستن که سیزدهم آبان رو اختصاص دادن به دانش آموزا! تو این دو روز بعد از چهارشنبه مستمرن داشتم به همین موضوع فکر می کردم! واقعن چرا؟ چرا مردم فکر می کنن سیزدهم آبان هر سال فقط باید دانش آموزا بیان جلوی لانه ی جاسوسی " اگه من اشتباه میگم شما کمک کنید بهم! واقعن تا همین چند سال پیش شمای خواننده ذهنیتی غیر از این داشتین آیا، راجع به حضور رو به روی لانه ی جاسوی ؟"

نمی دونم باعث و بانی این خیانت به تاریخ یه کشور کی بوده و چه کسایی برنامه ریزی کردن که حضور مردم بر ضد ظلم و استکبار رو محدود کنن به دانش آموزان!

البته بگم ها! این که دانش آموز ها شرکت می کنن بسیار حرکت خوبی هست و به طور حتم حضور تو همچین جمعی مستدام در فکر و ذهن دانش آموز میشه! و سال های سال پیله وار زندگی می کنه تا روزی که تو یه شرایط مساعد تبدیل به یه پروانه ی زیبا بشه! اما لب مطلب و دغدغه اینجاست که روز مبارزه با استکبار چرا نباید پر فروغ ترین حادثه ی اجتماعی یک ملت انقلابی باشه؟

باز هم فارغ از این موضوع که در افواه شنیده شده بعضی از  آن هایی که سردمدار و پیشگام تسخیر لانه ی جاسوسی بوده اند این روزها، از حال و روز علیه السلامی برخوردار نیستند! و عده ای هم مادام در سخنرانی ها اینان را مثال زده که ای جماعت مواظب باشید عاقبت افراط می شود این؟ منظور از " این"، همان چپ کردن در آغوش استکبار می باشد!

علی ای حال " همان به هر حال  خودمان است نگران نباشید "

امسال که گذشت، نه تنها امسال که سال های سال است گذشته است همچین روزی، و امسال tv یادمان انداخت که اگر حواسمان نباشد، انقلاب را می خورند و یک آب هم رویش، کک هیچ کسی هم نمی گزد! از این خورده شدن.

آن روز آن جمله ی بالایی می چسبید نوشتنش، امروز این جمله: هر کس در وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر چکمه های دشمن بیدار می شود

#قال: علی علیه السلام

#باشد که رستگار شویم!

# این بود آرمان های امام؟

#پانزدهم آبان نوشت

  • علی رسولان

افلیج

سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۲۸ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان

یک سوم

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۰۵ ب.ظ
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • علی رسولان