علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

کامنت خصوصی

شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ

کامنت بر دو گونه می باشد، کامنت خصوصی و کامنت عمومی. بعضی از وبلاگیون کامنتشان آزاد است و بدون تایید نمایش داده می شود، که اینگونه افراد بسیار اندکند، خب درستش هم همین است چون جنبه بعضی مخاطبان و اصولن ماها کم است هر حرفی را هر جایی می زنیم 

بعضی ها هم، همان اکثرن را می گویم، بعد از کامنت گذاشتن بلاگشان برایتان می نویسند نظر شما پس از تائید به نمایش در می آید.

این می شود وضع و اوضاع کامنتیات عمومی که زیاد هم حرف و حدیثی ندارد روزگارش اما از عمومی که بگذریم خصوصی جلوه نمایی می کند! کامنت خصوصی را می گویم. خب انصاف داشته باشیم می گوییم لازم است باشد بعضی حرف ها را عمومی نمی شود زد، بعضی گیرها! بعضی ایرادها! نقدها! خوشآمدها! این ابراز حس خصوصی اتفاقن خیلی هم خوب است در شکل گیری روابط مجازی یک جورهایی مث پچ پچ کردن دو رفیق جون جونی می ماند ،  این پچ پچ کردن خوب است چون شما در گوش رفیقتان و رفیقتان در گوش شما حرف می زند پل ارتباطیتان جور است، زیادی اش هم البته خوب نیست این پچ پچ حتی در شرایط تساوی و دوست داشتن چه برسد به اینکه

این وسط حالا یکی هی پچ پچ کند، قابلیت پچ پچیّت هم نداشته باشد ، مثل اینکه آدرس نداشته باشد بعدتر و بدتر اینکه هی سوال بپرسد تو هم سوالش را نفهمی تازه بفهمی به کجا بفرستی چگونه پاسخگویش باشی واقعن چه می توان گفت آیا؟ 

بعدترش انصافن کامنت خصوصی ندهید، هر چه می خواهید بگویید عمومی بگویید، باور بفرمایید سخت ترین نقدها و اشکال هایتان را از صمیم جان دوست میدارم! 

  • علی رسولان

علی رسولان

کامنت خصوصی

نظرات (۵۰)

آره واقعا هرکاررررررری از هر کسیییییییییییی بر میاد......ولی باور نمیکنید من چ تقدسی رو برا اون محیط و آدماش قائل بودم..امان از همچین آدمایی ک اعتماد آدمو از همه چی سلب میکنن..
بحثم سرخواستگاری نبودآآآآآاا..بحثم این بود ک همین نوشته ها تا کجا ذهن مخاطبها رو میتونه درگیر کنه..
نه بابا جذابیت کجا بود...اونا مشکل دارن...به این باشه ک خداییش من همه جوره خواستگار داشتم..و همه شو هم رد کردم..از خوش تیپ تا زشت...از حوزوی تا اهل پارتی...و من موندم بعضیا چی فک میکنن با خودشون ک ب خودشون اجازه میدن ی جاهایی ک ظاهرشونم باهم تناسب نداره پاشونو بذارن.......
سخت گیری نیست.. بنظرم رعایت حدودیه ک باعث میشه آدم بازخوردهای متناسب با همونو دریافت کنه..
اگرم میبینید اینا رو نوشتم چون اولا کسی منو نمیشناسه..ثانیا اون وبی ک معروف هم شد تعطیله تقریبا...
و نوشتم شاید بعضیامون ب خودمون بیایم..
حتی خودم...
همونجوری ک فرمودین آدمها هر لحظه شون متفاوته...
بابت عکس هم باید عرض کنم ک منم چیزی ندیدم گویا عکس نامناسبی بوده ک تو نظرات اومده بود و تذکر دادن ک برش دارین..و گویا برداشتین..
خیلییییییییییییییی التماس دعا..خیییییییییییییلی محتااااااااجم..
ببخشید ک خیلی طولانی شده بود...راستش داغ بزرگی ب دلم گذاشته بود..چیزی ک مدتها قلمم رو ازم گرفت..فرار از محیط...بخاطر مریض دلها.....
حقیقت اینه ک زمان هم گاهی خیلی چیزها رو درست نمیکنه..بلکه بدتر میکنه..
البته من بگم ک تو همین محیط ی بابای گل پیدا کردم و تا مدتها درس زندگی و دینداری مو پیش ایشون گذروندم..
تو همین خصوصی ها..
و البته ی آآدمم دیدم ک برا اینکه ریاضت بکشه و همه نوشته هاش برای خداااااااا باشه کلا نظرات رو بسته بود...و هیچ راه ارتباطی نذاشته بود..و نمیخواست نظر کسی غره ش کنه یا .......موارد دیگه........
پاسخ:
خیلی خوب اتفاقای خوب 
البته منم سر حرفم نبست به مطالب پایین هستم
هر کاری از هر کسی در هر شرایطی ، امکانش هست ، حتی از خودتون 
آدم ها در یک جولان دائمی هستن ، هر آنشون با آن دیگه اشون متفاوت 
لحظه ای تصمیمی می گیرن و لحظه ای تصمیمی دیگر

سلام بازم..
خیلی اتفاقی چشمم خورد به این مطلب...
خوندمش..
برام جالب بود موضوعش..خصوصا با نظرات پسر انسان ک بیشتر میفهممش..
فقط اون عکسی ک یه عده ازش حرف زدن رو نفهمیدم کجاست؟
میدونید من سالهاست وب داشتم..و خیلی ارتباط عمیقی بین من و چنتا خواننده وبم بود...ینی من اونجوری بهشون فک نمیکردمآ...
من فقط دوس داشتم بنویسم..
فارغ از هرچیزی..نظراتمم میگفتم..
یکی دو سالی از رفت و آمد پیوسته ی یکی از هم وبی ها گذشت که ایشون خیلی صریح گفتن از تفکراتت خوشم اومده و آدرس بده بیایم و..
و چند مورد این شکلی دیگه..
و جالبش این بود ک خیلیا اونجا فک میکردن من ی مرد هستم..و بهم میگفتن برادر..نمیدونم چی شد ی بار ی مطلبم فهموند ک من خانومم..
بعد از اون دیگه بدم میومد..دیگه دستم ب نوشتن نمیرفت.شاید سه چارسالی...دیگه دنیام محدود شد..
میدونید حق با پسر انسانه..
من همیشه میگفتم و الانم میگم مداومت بر ی چیزی عادت و وابستگی میاره..ناخودآگاه..و زیاد پیش میاد ک وابستگی دلبستگی بیاره..
و این تازه بین ماهاست ک بچه مثبت و خوبیم و فقط حرف شهدایی و ولایی و حق و عدالت و... میزنیم..
و من تو دنیای واقعیشم تجربه کردم 
تو فضایی ک اصن باورتون نمیشه منی ک حتی تو چندروزی ک بعنوان رابط بودم شاید یکی دوبار طرفو ثانیه ای نیگا کردم و ...چادرمو از همیشه سفت تر چسبیدمو و صدامو محکمتر از همیشه میکردم..
طرف زن و بچه دار و مثلا ازون حزب اللهیای مقدس مآب و...
بعد از چندماه ب من پیشنهاد صیغه داد و..
متاسفم ک بگم زیاد شده این تنوع طلبی هاو زیاد اثرگذاره این روابط با نامحرم..و ما متوجه نمیشیم..میدونم شاید بگید اونا بیمار دلن..قبول ..اما دین ما میگه کاری نکنید ک حتی اونا هم ک فی قلوبهم مرض هستن درشما طمع کنن......
باور کنید باید ضرورت رو انتخاب کرد...و همه این نظر گذاشتنامون تو روح طرف اثر داره..
ی بزرگی میگفت ببین اگه فلان کارو فلان پیامو ک میدی ندی،چ اتفاق مهمی میفته؟
چی میشه؟
و اگه بدی ذره ذره بخشی از ذهن طرفت رو به خودت اختصاص میدی..
مدتها بود تو ی وبی ک همیشه هم میرفتم درس میگرفتم میرفتم و دیگه حرف نمیزدم..الان دوباره یادم اومد ک باید مراقب باشم..چون مجاز هم اونقدرا مجاز نیست..

پاسخ:
عکس کجا بود پیداش نکردم 
زیاد سخت می گیرین 
از هر کسی هر کاری رو انتظار دلشته باشین همیشه! 
به اتفاقای اطرافتون با خیلی مثبت تر نگاه کنین! اینکه چقدر جذابین و خواستگارای متعدد دارین از هر قشری! " خواستگاری کردن ایرادی نداره یا حتی پیشنهاد دادنش " 
هیج کجا فرقی با هیچ کجای دیگر ندارد
حالت های نفسانی و انسانی همیشه ، همه جایی هستش 
سلام
میدونم علی جان.
نگرفتی بحثم هنوز؟
من بحثم حداکثری بودنه.
پس رشد میشه؟
حسنات الابرار سیات المقربین
برای مراقبه خودمون رعایت هامون باید حداکثری باشه !
والا منم از رساله حکم میگیرم.
سبری در زندگی شهدا و علما و عرفا کن !
پاسخ:
من که نگفتم حساسیت به جا نیست! " هر کسی تو پله و رتبه ی ایمانی خودش و متناسب با اون رفتار می کنه" 
ایراد من اون اکل میته ای هستش که میگی 
اکل میته نیست ولی جای حساس شدن و دقت رو داره
پس یعنی وقتی امام معصوم میگن پنج کلمه حد ضرورته یعنی چی؟
یعنی پنج میشه به عبارتی پونصد هزار کلمه؟
یا میخوان بگن صحبت کنید؟
مگه کلام معصوم برای ما حجت شرعی نیست؟
گیج شدم:|
پاسخ:
یعنی حواست باشه وقتی داری با خانوما حرف میزنی ولی حکم شرعی رو که اینجوری استخراج نمی کنن، از این مدل تعابیر که مهم بودن قضیه رو نشون میده خودمون هم زیاد به کار می بریم در طول روز 
کلام معصوم حجتِ ولی حکم شرعی نیست ، وقتی تمام احادیث و روایات، عقل ، قرآن رو مجتهد دینی بررسی می کنه به حکم شرعی میرسه و به ما میگه
چه ربطی داره؟
فرافکنی نکن عزیز ولم
محکمات رو که حق نداریم تفسیر کنیم!!!
عین برخورد ما با آیه وای بر نمازگزاران!!!
صریح معصوم می فرمایند نکنید
شما چه برداشتی می کنی اونوقت؟:))))

پاسخ:
من اصن هیچ برداشتی نمی کنم، چون اصن توانایی برداشت کردن رو ندارم 
من احکام شرعی رو از مرجع تقلیدم می پرسم اونم بهم جواب میده چی کار کنم 
حکم شرعی صحبت کردن با نامحرم هم پنج کلمه و ده کلمه بیشتر یا کمتر نیست، پس اصن سیر شدن یا نشدن اینجا معنا پیدا نمی کنه، فقط شرط گذاشته که موقع صحبت کردن این موارد رو رعایت حالا هزار کلمه صحبت با رهایت این شروط مشکل نداره ،یه کلمه صحبت کن بدون رعایت این شروط مشکل داره
بقیه روایاتی هم که می خونم برای من حکم اخلاقی قضیه رو یادآوری می کنن نه حکم شرعی ، که بخوام با توجه به یه روایت یا حتی بیشترش صحبت کردن با نامحرم رو با اکل میته یکی بدونم
حکم اکل میته باطل، میته یعنی مردار ، خوردن گوشت مردار حرامِ، ولی وقتی داری می میری می تونی به قدری که می دونی بخوری تا زنده بمونی از گوشت مردار بخوری و مصرف کنی 
این حکم شرعیِ قضیه است، نباید با حکم اخلاقی قاطیش کنی، چه بسا عده ای از عرفا همین جا از خوردن گوشت مردار سرباز بزنن و بگن هر چه که او می پسندد همان، می میریم این کار رو نمی کنیم، یعنی وضع تا این حد و حرف و حدیث تو این باب ها زیاد   
عجب😁
صحبت در چارچوب و ضرورت مشکلی نداره
همانطوری که معصوم فرمود زن بیش از پنج کلمه با مرد نامحرم تکلم نکند.
به شیوه ی حضرت زهرا سلام الله علیها!
چرا اینو گفتند؟
شما فک می کنی فلسفه این حدیث چیه؟
چون صحبت غیر ضروری به شوخی و لغو و دلبری کردن میرسه.
قطعا میرسه و رسیده !!!
مثل آتیش و پنبه !

پاسخ:
آقا این چه طرز استفاده کردن از روایات معصوم خیلی چیزای دیگه هم گفته 
الان اینو بخون 
یه مطلب دیگه هم پشت بند این خطبه بود که روایت از حضرت علی علیه السلام بود که حال من رو عوض کرد و سعی کردم کمی بیشتر رعایت کنم ، البته از کمی بیشتر ، یه جورایی خیلی بهم برخورد یا چ جوری بگم تأسف خوردم به حال خودم و از این روزه داریم، حضرت اینجوری بیان می کنن چ روزه ای که برای صاحبش جز گشنگی و تشنگی به همراه نداره و حتی بعدش اینجوری میگن که خوش به حال زیرکی که خوابش بهتر از بیداری و عبادت احمق هاست و ی مرحله بالاترش که خیلی فکرم رو به خودش مشغول کرده به این مضمونِ، باریک الله به زیرکی که افطار می کنه ، که این افطار کردنش بهتر از روزه گرفتن بی خبران هستش!
©® علی رسولان
با توجه به این روایت و بیان، و نگاه تو، الان من یکی که نباید روزه باشم! تو رو نمی دونم!
ولی کلن من روایات رو اون مدلی که تو می خونی نمی خونم 
کامنت خوب حاصل نویسنده ونوشته ی خوب است.
اینو اصلا سردر وبلاگتون حک کنین از بس حکیمانه بود:-)
بعضی از متناتون خیلی طولانی میشه
ولی اکثرا جالب وخوندنیه
//دیگ تا این حد تعریف وتمجید از من بعید بود.
پاسخ:
جمله ی حکیمانه ای بود 
الان از این زاویه که به قضیه نگاه می کنم اصن آقا همهوفقط کامنتا رو بخونین متن رو بی خیال 
سپاس از نگاهتون 
آره خداییش 
سلام...
آره دیگه 
وجه شبه اینا اینه که هر دو جایز نیستند در شرایط عادی 
جوازشون هنگام ضرورته در حد رفع نیاز.
پاسخ:

سلام

آیا صحبت کردن با نامحرم حرام است؟  گفتگو و هر گونه صحبت با نامحرم، اگر به قصد لذت نباشد و ترس از گناه نباشد اشکال ندارد.

لشکر عشق آخه وقتی حکم خوردن میته حرام و حکم صحبت کردن با نامحرم جایز چطوری این دوتا با یه چوب میزنی؟ 

صحبت کردن مشکل نداره فقط شرط داره که باید رعایت بشه، البته حساسیت اخلاقیت قابل ستایش ولی اینکه حکم شرعی اشتباهی گفته بشه و خلط موضوع بشه اینم خوب نیست ، اونوقت یکی ندونه چه فکری درباره اسلام می کنه؟ اکل میته فحشِ ، به خانوما بگی بهشون برمی خوره ها ، فک کنم کسی هم متوجه نشد چی گفتی شانس آوردی 😀😀😀

موفقکم مزید

چی گفتین دغیغن؟¿
●_●
پاسخ:
خط اولش واقعن سخت بود
میگم من منظورم فقط این متن نبود که، کلن بقیه متن ها چی ؟ 
بعد وقتی میگید اومدم کامنتا رو بخونم یعنی نویسنده تو رو برو کنار نظرات خواننده ها رو عشقِ
باشه من عجیب و مسخره و البت که منظورم این نبود همه مثل من باشن. منِ نابسامان کی باشم
راستش رو بخوای تعمدا این موضوع و این سوال رو طرح کردم ان شاالله اون بنده خدا هم از دست بنده ناراحت نشن که حرفشون رو دستمایه بیان این مسئله قرار دادم بزرگواری که این مطلب رو نوشتی حلال کنید نه من شما رو مشناسم نه شما بنده رو

این رو از خودم عرض نمیکنم پای درس اساتید این مطلب رو شنیدم که رعایت این نکات اثر وضعی داره، بله شاید طرح این مسئله اینجا ظاهرا اشتباه باشه ولی هزار و یک حرف تو این فضای مجازی زده میشه یکیش هم این باشه چه اشکالی داره ما که نگفتیم همه این طوری بشن، چه اشکالی داره سطوح بالاتر حیا هم عنوان بشه؟ هر کس متناسب با سطح زندگی و معرفت خودش عمل کنه تا برسه به مراحل بالاتر. اینجا که ما از کسی استنطاق نمیکنیم که عمل کردی یا نه! به نظرم رسید این ظرفیت هست که این حرف زده بشه یا حداقل این چیزا به گوشمون بخوره، شاید دلهای مستعدی باشن که دریابند و عمل کنند
باز هم از اون بزرگوار محترم عذرخواهی میکنم و حلالیت میطلبم
از شما هم عذر میخوام اگر ناخواسته پا فراتراز حد خودم گذاشتم و درباره کامنتهات اظهار نظر کردم
پاسخ:
دیر اومدی خبر نداری خب 
قبلن بحث شده، کلی هم بلا دیدیم سرش ، وقتی میگم دیدیم منظورم همه هست ها، چ بلاگ هایی که مردند! قبرستونشون هم هست! 
منتهی جز اسناد محرمانه است گذاشتم واسه روز مبادا
عجیب بودن بد نیست ها، متوجه نشدی ازت تعریف کردم؟
بسته به اینکه بخوام برای کی کامنت بذارم حتی روی نوع نشستنم هم اثر میذاره

رسولان راجع به من چی فکر کردی؟ منم منظورشون رو گرفتم و با فکر اون کامنت رو نوشتم و میدونم ممکنه بحث دامنه داری بشه
آخه اهل بیت ما این مسئله رو رعایت میکنند البته دیدم و شندیم که اون یکی خواهرا به اونی که بیشتر اهل رعایت هست به شوخی یه چیزایی میگن ولی از این اخلاقش خوشم میاد وقتی میخواد تلفن جواب بده بدونه نامحرمه اول یه چیز سرش میندازه بعد گوشی رو برمیداره

پاسخ:
تو عجیبی دلیل نمیشه دیگران هم مث تو باشن ها!
حساسیت خوبِ 
ولی زیاد به کار دیگرون کار نداشته باش، واسه آینده خودت خوبه، خودت که میگی اوضاعت نا به سامان، سامان شدی تازه بعد از چندسال ثبات یاد می گیری دستگیری چ مدلیه! 
سختِ ولی شدنیِ
تو فضای مجازی نوشتن همون نشون دادن میشه
بعدم شمایی رو که میشناسم اینید!
اونایی که نمیشناسم دیگه چه اعجوبه ای خواهند بود خدا داند!
پاسخ:
اصولن قصه همین تک بیتیِ که خدا از غیب رسونده 
لیلا که شدی حرف مرا میفهمی
مجنون تمام قصه ها نامردند... 
کلن اعجوبه های داغونی هستیم 
خب راستش اول ک وبلاگ شما میام، اول کامنتا و سرفصلا رو میخونم بعد متناتونو
@_@
در مورد این پست هم نظری ندارم
پاسخ:
من به طور خاص همین یه متن نبودها 
بعد صداقتتون رو چی کار کنم باهاش الان 
یعنی 
خودت هیچی کامنتاتو عشقه 
کامنتا جالبناک بود😊

عکساتون مستدام
پاسخ:
یعنی این مسیر رو ادامه بدم با ورژن های جدید؟ 
خب خوبه که اصن نسبت به متن ها هیچ کامنتی نذاشتی، کامنتا جالبناک بود، واقعن جالب 
و البته که منظورم شخص شما بود نه دو نفر دیگه یا دیگر پسرانی که نمیشناسمشون!
پاسخ:
الان دیگه  فایده نداره، حرفتو زدی 
با پسرا پدر کشتگی داری؟
تازه نمی شناسی دیگه بدتر

اول بگم که من و تو ، محمد خیلی خوبیم و البته بقیه پسرامون 

©® علی رسولان

:/
چه فکرایی راجع به خودتون میکنید!
چیزی که نیستید رو میخواید به دیگران نشون بدید
پاسخ:
فکرِ دیگه فکرشم نکنیم؟ 
چیزایی که هستم نشون دادنی نیست خب 
می ترسم فیلتر شم! 😊😀
یکی از کاربرا نوشتن: «آدم میاد یهویی احساس میکنه باید حجابش روهم حفظ کنه»

مگه تا حالا حفظ نمیکردن؟!!!!!!!!



پاسخ:
تو پشت سیستم با لباس رسمی میشینی؟ 
منظورشون اینه، یه کم فکر کن
میخواستم هماهنگ کنیم جمعه بریم مرقد که نشد
چند بار هم امدم کامنت بذارم که هر بار یه چیز پیش اومد
دقیقا مثل الان

آقا شرح رو به نام نزن که ...
اون شعر دو مصرع مختلف از شعر مولویه و هر دو داد معنای اعطا و دادن رو داره
نگاه و شرحت جالب و البته داغون بود این اشکال وارد بود که اگر داد دوم معنای عدالت داره با این شرح این دو مصرع که همدیگه رو نقض میکنن

با این حال ممنون از شرح و تلاشت، لطف کردی

ببخشید اصلش اینه (خودمم تازه فهمیدم)
چاره آن دل عطای مبدلیست
داد او را قابلیت شرط نیست
بل که شرط قابلیت داد اوست
داد لُبّ و قابلیت هست پوست

قدیم و حادث بودن عطا و قابلیت رو مطرح میکنه، که حادث نمیتونه شرطِ قدیم باشه و اینکه خود اون قابلیت هم عطای الهی است

پاسخ:
عجب! 
بعد چ جوری می خواستی هماهنگ کنی؟

حتی تو شرایط فعلی من شرح خودم رو بیشتر می پسندم! ربطی به حادث و قدیم نداره اینجا
آخ جون دعوا
رسولان من تو کدوم گروهم؟


بعدم یه این نکته درباره عکس:
توجه داری پیشگیری بهتر از درمانه، با عکست تلفات دادیم چی؟

شرحت رو هم میام میخونم
پاسخ:
دعوا کجا بود چرا جو میدی؟
به هر حال اقتضاء قضیه است به هر حال 
بخون
مثل جواز اکل میته میمونه
که قرآن می فرماید در شرایط اضطرار خوردن گوشت مردار منظور یا منظوره جایزه ولی به دو شرط 
اول در صورت عدم خوردن خوف مردن داشته باشی
دوم اینکه به حد ضرورت بخوری در حدی که نمیری نه اینکه سیر بشی!

و اما بعد!
ما با همه سلایق می سازیم.
فراجناحی هستیم !!!
پاسخ:
صحبت کردن با خانوما اکل میته است؟
آی دنت نو!!!

اون که صد در صد😊
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • خب من اون اولا رو به طنز نوشتم
    انقدر تخصصی جواب دادن نمیخواست 
    :)

    گفتیم پست بذارید نه دیگه انقدر طولانی!!
    کی اونو میخونه
    :/
    پاسخ:
    وقتی بقیه هم بهش گیر میدن آدم حساس میشه و توضیح میده جهت تنویر افکار عمومی
    هر کی نخونه مهم نیست ولی شما نخونید من می دونم و تذکرات بعدیتون
    جوابت به بت بزرگ اصلا منطقی نیست.
    منظور ایشون فک کنم بحث محرم و نامحرمه
    چه لزومی داره حتا در مسائل کاری !! 
    دو نامحرم کامنت خصوصی بنویسند برای هم؟
    چه توجیهی داره؟
    مگه تو فضای واقعی خصوصی دو نامحرم حرف می زنند؟
    پاسخ:
    اول بگم که من و تو ، محمد خیلی خوبیم و البته بقیه پسرامون 
    دوم بگم که تو و محمد دقیقن خیلی شبیه به هم تر هستین از لحاظ نوع نگاه، یعنی اگه من و تو، محمد و عطریار، با چ چ دو ابرو و چرک نویس با هم یه کاری رو شروع کنیم تو و محمد بعد یه مدتی میشید گروه یک ، من و چرک میشیم گروه دو، برادران عطریار و چ چ دو ابرو هم کار مصالحه بین ما رو انجام خواهند داد
    خب من خودم در دنیای واقعی حرف های خصوصی با نامحرما میزنم، خیلی هم پیش میاد، حالا این نامحرم هم کلاسی هست تا همکار تا هر مورد دیگه ای که لزوم داشته باشه ، حرف خصوصی هم صرفن حرفای بوق دار نیست، حرف هایی هست که لزومی نداره شخص ثالثی اون رو بدونه یا مربوط به خود طرف میشه یا در موارد بیشتر یه حالت تبانی داشته باشه برای براندازی یا ایجاد یک فضای جدید 
    نفی کامنت خصوصی که از نظر من منطقی نیست ، ممکنه دلایلش غیر منطقی باشه، محرم و نامحرمم نداره ، ولی باید آدابش رعایت بشه 
    و سوال من: الان پسرانسان مطلقا کامنت خصوصی رو ممنوع می دونه و نفی می کنه یا نوع خاصیش رو؟ مثلن اگه یه خانومی بیاد کامنت خصوصی بذاره که فلان جای متنت پسرانسان رو نوشتی پصر انسان این ایراد داره؟
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • استاد اول ک سلام
    دوم هم که اون شعر سر درتون مشکل داره!!!
    خب چکاریه زوم کنی به قدم هاش؟
    ک لنز لازم شی؟
    استغفر الله 
     زوم کنید به چشماش با عینک دودی هم راحترید هم قشنگ تره 

    سوم که این عکس کنار وبتونو بردارید خب
    آدم میاد یهویی احساس میکنه باید حجابش روهم حفظ کنه 
    یجوری نگاه میکنید ادم میگرخه کامنت بنویسه 
    آزادی بیان مخاطب چی مشه پس؟

    جهارما این سوما فقط نظر من نبوده ها 
    نظر یسری از دوستانم هم بوده که بدلایل امنیتی نتونستن کامنت بذارن
    خصوصی هم که دیگه عمرا بیان اینجا 

    پنجما یه پست دیگه بذارید خب خسته شدیم بسکه اینجا موندیم

    ششما روند کانالتون خیلی بیخود شده جسارتا 
    ما میخواستیم نوشه های شمارو بخونیم راهنماییتون کنیم راه بیافتید 
    چیه هی از این و اون میذارید؟!
    اونا رو که توکانالهای دیگه میخونیم!!


    پاسخ:
    سلام و صبح به خیر 
    این لنز لازم شده ام رو، عکاسا بهتر درک می کنن، وقتی می خوای از قدم های اوی محبوبِ دنیا عکس بگیری خب نیاز به یه لنز قوی هستش ، با این نگاه شعر رو بخونید نیازی به استغفرالله هم نداره، به نظرم نگاهتون رو تغیر بدین بهتره تا استفاده از عینک دودی 

    هم اندیشی شما در سومن و چهارمن برام ارزشمنده " بسیار بی نهایت "

    کانال خب این پیشنهاد دوستان بود اونا هم انگیزه اشون خیر بود چون من دیدم هی بخوام شعرای خودمو بذارم پس چی رو چاپ کنم oO ، چیزی هم نذارم خب کانال می خوابه ، اصولن حرف شما درسته مقصرشم منم ، بالطبع اون دوستان دیگه هم حق دارن 
    البته دیدگاه شما باعث شد الان به این موضوع فکر کنم برای آینده

    پست جدید هم تو خواب اومد به ذهنم ها منتهی امروز صبح پا شدم یادم رف... نه یادم اومدم الان می نویسمش 
    اصلا چرا باید با آدمایی که نه دیدیم و نه می شناسیم حرف خصوصی بزنیم؟
    پاسخ:
    یه حرفی میزنم روش فکر کن 
    ببین چه عاملی باعث شده اینقدر سرسختانه نسبت به کامنت خصوصی بنویسی!
    من از همین یه تیکه ی روحیاتت نگرانم، واسه خاطر بعدها! آینده ها! بعدن ترها!
    کاری به کامنت خصوصی ندارم ها، کلن سبک مقدمه چینی و نتیجه گیری خیلی مهمِ
    اینجا فقط یه مثالِ 
    ندیدیم ولی می شناسیم، چون اصولن همه چیز رو نباید ببینی تا بشناسی 
    و اینکه اصولن شناخت و تعامل در هر محیط و فضایی اقتضا خودش رو داره، فضای مجازی هم از این قاعده مستثنی نیست
    البته آداب کامنت خصوصی خیلی اوقات سرجای خودش و دقیق رعایت نمیشه و منجر میشه که تو اینجوری بپرسی چرا آیا؟ 
    نظرت رو بگو حتی اگه مخالف بودی، البته شایدم منظورت نوع خاصی از کامنت خصوصی بوده که اینجوری مطلق آوردیش و ایجاد شبهه کرده وگرنه کامنت خصوصی که سرجاش لازمِ نیست
    شایدم خواستی از من حمایت کنی 
    چقد شاید شاید کردم 
    شاید به خاطر اینکه اول ناراحت نشی و دوم اینکه اصلاح اون یه نموره شور و هیجان ذهنی خطرناکت خیلی برام مهمه
    دیگه بوس و اینا واست نمی فرستم چون مردی شدی الان دیگه واسه خودت
    سر راه کنار برید دوماد میخواد نار بزنه

    پاسخ:
    هان oO
    با وزن و عروض و این حرفا خیلی آشنا نیستم ولی سردر وبت اون احساساتی یه جوری نیست؟ نظرت با احساسی چیه؟
    پاسخ:
    همون سر در نمیاری ، درستشم همین شکلیِ، سعی کن درست بخونی
    آقا این عکسای دخترکش چیه میذاری اینجا؟
    اورژانس مجازی این همه ظرفیت نداره ها!

    رسولان اگه اینجا بودی یه فصل میگرفتم میزدمت
    بابا دارم میگم «این بیت»، نگفتم که «اون بیت»!!!!!!!
    بله با شعر مبعث و اون شعر حیرونی ت کنار نیومدم ولی تو اون کامنت بیت رو هم برات نوشتم!

    خدایا من دارم به جوونیش رحم میکنما! خودت منو دریاب

    پاسخ:
    فعلن که کسی رو نکشته بعد از اینشم نمی کشه تو نگران نباش

    برو شرحش کردم در حد بوندس لیگا! حالش رو ببر!
    پر رو نباش ، شیطونه میگه بزنم شت و پتش کنم ها
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • خب ببینید شما خودتون یکاری میکنید آدم مجبور میشه هی کامنت بذاره

    این تصویر کنار وب  الان ...
    الله اکبر 
    :/

    چقدر ذکر میگم من تو وب شما!!!
    پاسخ:
    چقدر میگید؟
    ذکر خالی فایده نداره ها!
    ذکری که یاد خدا رو یادآوری نکنه فایده نداره! البته می دونید دیگه بهله؟
    ذکرُ یادآوری، یادتون نره
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • الله اکبر 
    اون مهندس باید بره یه حساب دیگه باز کنه 
    :/
    الان عمومی بذارم گلریزون بگیریم؟!

    +از اون کامنت خصوصی هایی که مجبوریم عمومی بذاریم::
    این نقطه رو میشناسید الان؟
    یعنی کشف شده؟



    پاسخ:
    گلریزون واسه افتتاح حساب در یک بانک ؟

    نه
    سلام
    گرفتی ما رو؟
    الان دقیقا کجا اون بیت رو معنی کردی؟
    یعنی میخوای بگی باید برم چشم پزشک؟

    اون جواب مثبتی که دادی هم نشونه خوبی نیستا؟

    اصلا بیا با هم بریم دکتر
    آخه محبتم که بهت نیومده، چطور با هم از راه دور بریم؟
    پاسخ:
    سلام 
    خب پس باید برم یه نگاه بهش بندازم، فک می کردم تو شعر مبعث باشه ولی انگار جای دیگه ای بوده هان؟ بهم بگو کجا بود
    این  که خوبه یه سری بهش بزن

    خیلی هم خوبِ
    امکانش هست ولی سال بعد من به این زودی ها نیازی به چشم پزشک ندارم
  • باران نم نم...
  • خصوصی در مورد شما یک قابلیت خوب داره اونم اینکه وقتی کل کل راه می ندازید در خصوصی می تونن نارنجک بندازن منفجر بشید دیگه بحث تموم شه...
    :))))))))))
    پاسخ:
    این هم از تجربیاتیِ که به اشتراک گذاشته شد
    رسولان دوستت دارم
    پاسخ:
    از راه دور ایراد نداره داشته باش😁
    واقعا؟یعنی خیلی بده؟!! :|
    چرا؟
    پاسخ:
    به نظر من بده البته اگه گذری باشه خوبه ولی دایمیش خیلی بده
    چون بی نظری یعنی خنثی بودن خنثی بودن هم خوب نیست 
    اینکه آدم مخالفم منطقی باشه و موافق منطقی خیلی هم عالیِ 
    از سوالت درباره جوراب معلوم میشه بخشی از خصوصیا رو دریافت نکردی!


    میتونی این بیت رو رَوون معنی کنی؟ (سوال الان واضحه؟ فهمیدی سوالو؟)

    داد او را قابلیت شرط نیست
    بلکه شرط قابلیت داد اوست
    پاسخ:
    اون رو که جواب دادم 
    روون معنی کردم که، نکردم؟

    آها
    من اینجوری می فهممش ، که این بیت برمی گرده به دو قاعده فلسفی که یکیش اینه معطی شی فاقد شی نمیشه و اینکه قابل باید قابلیت داشته باشه تا فاعل بتونه فعل خودش رو به منصه ظهور برسونه، اصولن مفعول خوبی باید باشی و قابلیت داشته باشی، مثال ساده اش میشه اینکه آب خاصیت سوزندن نداره پس هر چی آتیش بریزی روش فایده ندراه و قابلیت سوزندن پیدا نمی کنه
    حالا شاعر میگه اونی که خدا میده یا هر کسی میده داد او را ، قابلیت شرط نیست یعنی لازم نیست تو قابلیت داشته باشی او می خواد و میده ، هر چند که شرط قابلیت داشتن از موارد عدالت خداوند هستش ، خودش این نظم رو جاری کرده در عالم
    داد اولی دادن و داد دومی به معنی عدل و داد هستش و من اینجوری می فهمم این بیت رو 

    یه پیگیری هم بکن ببین کسی این رو شرح نکرده من بزنم به نام خودم! خودم خوشم اومد از این شرحی که کردم
    آقای کامنت بر دو گونه
    الان خیالت راحت شد بچه رو تو جمع ضایع کردی؟
    اون بخش خبیث روحت آروم گرفت؟
    حالا بچه یه چیز گفت باید بزنی تو پرش؟
    باشه بابا خیلی کامنت خصوصی داری
    باشه بابا همه برات خصوصی میذارن و هی سوال میپرسن
    اما چرا میزنی تو ذوق بچه؟
    بره دیگه بر نگرده خوبه؟
    بره سایتای خاک برسری با اونا دوست بشه براشون کامنت خصوصی بذاره خوبه؟
    ...

    بعدشم سوالا و کامنتای بچه چشه؟


    بگذریم
    حالت چطوره رسولان؟ :)
    خوبی؟
    خانواده خوبن؟
    کار و بار خوبه؟
    دین و ایمون استواره؟
    احوالپرسی بود دیگه، فحش که نبود

    پاسخ:
    سایتای خاک بر سری چی هست؟
    ُدقیقن مصداقش مشخص شه تا در موردش تصمیم گیری کنم!

    خوبه شکر 
    در مورد اون حالت های خطوط اول هم بلی، خوب شد
    بلاگفا
    این سجن پلی است برای پرواز و رهایی
    (از این حرف های روشنفکری از جنس بنام خداوند رنگین کمان امروز مجلس😂😂😂)
    پاسخ:
    تو روح بلاگفا
    یا عزیز
    پروانه شدنت آمین 
    ولی دماغ بعضی ها سوخت، هر چند بین ... و ... تر بود انتخاب ولی حال کردم ، اتفاق خوبی بود
    خودمم
    لشگریان عشق سابق
    سجن امروزی:|
    پاسخ:
    چ خوب 
    خیلی هم عالیه 
    کی لشکرتو انداخته تو زندان؟
    سلام علیکم...
    یه کامنت عمومی :)
    پاسخ:
    سلام چ باحال 
    تو لشکریان عشقی؟ یا یه نفر دیگه
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • الان فهمیدیم خیلی کامنت خصوصی دارید 
    طرفداراتونن دیگه
    لابد هی میگن امضا هم بدید...!!
    وای کی کتابت میاد؟! و ....
    شاید هم کانالو نقد میکن!!

    بچه ها خواهشا واس منم کامنت خصوصی نذارید 
    ;q

    خب الان عمومی بگم؟؟
    بگم؟


    پول منو نمیخوایید بدید؟!

    پاسخ:
    سلام خیلی هم خوب بود
    خیر، 
    خیر 
    خیر 
    خوبه حالا من ده بار بیشتر گفتم شماره کارت بفرستین! گفتم یا نگفتم؟ بعدشم مهندس مملکت یه کارت عابر نداشته باشه یا گمش کرده باشه ، کلن یه دونه کارت داشته باشه باید بره ... 
    بهله اینجوریاس 
    آخیش دلم تنگ شده بود برای کل کل
    سلام
    "قابلیت پچ پچیّت" ترکیب جالبی بود :)
    به شخصه به جز احوال پرسی و حرف های خودمونی با دوستان که خیلی هم به ندرت پیش میاد، گاها نظراتی رو هم که میشه عمومی داد خصوصی میدم چون نمی خوام کش پیدا کنه چون معمولا پیگیر جوابی که به نظرم داده میشه هستم اگه وقت نداشته باشم یا جواب نخواسته باشم خصوصی میدم البته خیــــلی کم پیش میاد
    +
    تکرار نظر م. مشرقی عزیز

    یاعلی 

    پاسخ:
    کلن من متخصص خلق واژه ها و ترکیبات جدیدم، کیه که قد منو بدونه
    احوال پرسی هم خوبه ولی همین احوالپرسی هم لازم نیست خصوصی باشه ، احوالپرسیه دیگه فحش نیست که 😊
    هر چند من گفتم فحش هم لزومی به خصوصی فرستادن نداره
    این پیگیری جواب حوصلهی خاص و ذهن آزادی می خواد
    واقعی؟
    نمیشه خب همه چیو عمومی گفت! دیگه اینو که نوشتید الان خیلی حرفا نگفته میمونه...
    میبینم که از طریق اینستا تحت تعقیب و کنترلید D:


    پاسخ:
    والا چی بگم؟ این قضیه اینستا رو میگم 
    همه چی رو هم نباید خصوصی گفت من این رو میگم!
    سلام
    پیشنهاد من اینه که میان اون همه عکس خوب، عکس اون خانم برهنه رو حذف کنید از اینستا تون
    خیلی بده!
    پاسخ:
    کدوم خانوم برهنه؟
    سلام
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عرض کنم که ما که با کسی خصوصی نداریم که...همه محرم اسرارند(لبخند) 
    اما چند تا مسئله وجود داره...
    گاهی مخاطب در نوشتنش دچار اشکال میشه و مطلبی را ناخواسته ارسال می کنه...اگه نظرات عمومی باشه که دیگه هیچی...
    برای همین پشت سرش برای طرف یه پیغام می ذاره که مثلا نظر قبلی را تایید نکن.. مثال میگم ها...
    یا مثلا فرض کنید به قول اون مومن-سرگشته- یه مخاطبی هست که لباس مخاطب پوشیده فقط(لبخند)
    خلاصه که تایید نظرات، چیز بدی نیست..
    اما در مورد خصوصی هایی که نمی تونی جواب بدی...
    یه بنده خدایی میومد نظر خصوصی را خودش پای مطلب خودش کپی می کرد و زیرش جواب میداد...و البته عنوان می کرد که این پیغام به صورت خصوصی دریافت شده...
    به هر حال همیشه راه حل وجود داره(لبخند)

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام 
    خب این حالتش اصن فرق داره
    اینم یه راه حلی هستش ولی به نظرم باید خود طرف بره یه فکری به حال خودش بکنه اونم تو دوره زمونه ای که همه ی ابزارها دمِ دست 
    و البته لوازم حضور تو فضای مجازی هم باید رعایت بشه دیگه 
    اینطور نیست؟
    عاقبت خودت بیشتر 
    بعضی ها هم مث من اکثرا نظری ندارن D:
    ولی با بند اول صحبت های قلم بانو موافقم
    پاسخ:
    بی نظری که اصن خوب نیست!!!
    خوبه حساسیت ولی نه زیادش
    جدی گرفتن فضا تا حدی خوبه
    مثل بچه آدم اومدن یه شوخی بین من و رسولان بود، از دوستانِ عزیزِ مخاطبِ این وبلاگ که گاهی کامنت خصوصی برای رسولان میذارن کسی به خودش نگیره و بهش بر نخوره یه وقت


    پاسخ:
    کی گفته من منظورم تو بودی؟
    هر چند تو هم دست کمی از بقیه نداری با اون طرز کامنت گذاشتن و سوال پرسیدنت
    سلام.
    به جان خودم اومدم که یه کامنت خصوصی بذارم که دیدم این همه التماس و خواهش و تمنا کردید که خصوصی ندید !
    بعد گفتم خب بهتر ! عمومی میدم این طوری احتمال اینکه توی آمپاس بمونید و قبول کنید یشتره !
    غرض اینکه :
    یادمه قبلنا طراحی و اینا میکردید . الآن راستش من شدیدا نیاز دارم به گرافیست . دو - سه نفر دارن کمکم میکنن ولی کمه و کافی نیست .
    کار دینی مذهبی برای انجمن اسلامی دانشگاه شاهد !
    اگر حال دارید ، وقت دارید ، حوصله دارید و ... میشه لطفا اندک مایه مددی برسونید ؟عایا ؟
    پاسخ:
    سلام 
    خب خوبه بزنگاه بود این متن 
    میگما همین کامنتت اصن لزومی نداشت خصوصی باشه خب 
    نه خیرم من خیلی راحت تر از این حرفام 
    طراح که نیستم ولی برای خوشگل شون مطالب و بلاگ گاهی یه حرکتایی میزنم اونم آماتوریه حرفه ای نیست
    به نظرم از طراحای حرفه ای استفاده کنید خیلی کارها قشنگ تر میشه مخصوصن که موضوع دینیِ
    باید خیلی چشم نواز باشه طرح ها تا به دل بشینه و نوآوری توش باشه نه کارهای ترکیبی 
    سلام علیکم
    اوضاع ما خانم ها با شما آقایون فرق می کند و برای همین باید بیشتر حواسمان به کامنت هایمان باشد.
    چون گاهی دخترها، همان فضاهای دخترانه را که باید رویش بنویسند: ورود نامحرم ممنوع، در کامنت ها رعایت نمی کنند، این است که ترجیح می دهم کامنت هایم بعد از تایید باشد، دوست ندارم حتی به اشتباه فضاهای کاملا دخترانه در وبلاگم مشهود باشد.
    به نظرم وبلاگ مثل خانه آدمی نیست که در آن را روی هر کسی که بخواهی باز کنی، بلکه ویترین مغازه است در یک راه اصلی... پس سعی می کنم چیزی بگذارم که حتی سر سوزنی غیر فضای اجتماعی در آن مشهوذ نباشد. همین جوری که تازه رعایت هم می کنم، تعرضاتی هم می شود، وای به حال آن موقع که خودمان هم حواسمان نباشد...
    چشم زین پس خصوصی نخواهم گذاشت...
    ملتمس دعا
    پاسخ:
    خب من دخترونه ازاد کامنت هم دیدم 
    به نظرم خواننده که عاقل باشه خودش همه چی دستگیرش میشه ، عاقل هم که نباشه چه اهمیتی داره حرفاش ؟
    به نظر من ولی وبلاگ باید درش به روی همه باز باشه ، چ فرقی می کنه 
    چی بگم ولی منظور من این نبود ، صرفن تعدیل در کامنت گذاشتن بود
    محتاج دعا
    واقعا که!
    اونی که (در شرایط نامساوی و عدم دوست داشتن) کامنت خصوصی میفرسته و هی پچ پچ میکنه و قابلیت پچ پچیت نداره در زمینه فضای مجازی خیلی بی تربیت و بووووووقه!

    چرا رسولان رو اینقدر اذیت میکنید؟
    رسولان به این خوبی!
    رسولان به این «سوال نفهمی»! :)
    مثل بچه آدم بیاید سوال و نقد اشکال کنید اونم از نوع سختش، شاید جواب نده ولی از صمیم جان دوستشون داره!

    هر کی بوده بگو شیکمش رو برات سورفه میکنم داداش
    پاسخ:
    من فقط سوال نفهمی اش روبا تمام وجودم درک کردم 
    این جورابه قضیه اش چیه؟
    بقیه ی کامنتت هم لبخند 😁
    حتی فحش هم خصوصی ندیم!!؟ :)
    پاسخ:
    نه فحش هم خصوصی ندین و نده 
    همه چیز عمومی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی