علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

رقبارفقا

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ق.ظ

شیخ شهید شد و من فقط به کیبورد نگاه می کنم که چ بنویسم؟ دیروز به این فکر می کردم که هر زوجی نتیجه ای دارد، گاهی آثار این زوجیت به خودت برمی گردد، گاهی به دیگران! دیروز به زوج غیرشریف دیپلماسی و لبخند فکر می کردم. به دیپلماسی لبخند.

به این فکر می کردم که اگر به رقبایت بخندی، رفقایت چ حالی پیدا می کنند؟ دیروز به اخم و خند فکر می کردم، به اخم های نمر و خنده های حریف و این شعر شهریار:

زمســتان پوســـتین افزود بر تن کـدخدایــــان را

ولیـکــن پوســت خواهد کند ما یــک لاقبایان را

ره ماتم ســـــرای ما ندانم از کــه می پرســــد

زمســـــتانی که نشناسد در دولت سرایـان را

به دوش از بــرف بـالاپــوش خـز ارباب مــــی آید

که لرزانــــــد تن عــــــریان بی برگ و نوایان را

طبیب بی مروت کــــــی به بالیــن فقیـــر آیـــد

که کس در بند درمان نیست درد بی دوایان را

به تلخی جان سپردن درصفای اشک خود بهتر

که حاجت بردن ای آزاده مرد این بی صفایان را

حریفی با تمســـخر گفت زاری شـــهریارا بـس

کـه میگیرند در شــــــهر و دیار ما گدایـــــــان را

دیروز به سیاست فکر می کردم، به ادبیات، به آزادی، به حقوق بشر نامشروع، دیروز به ناراحتی و دلگیری ام فکر می کردم، و زود بی خیال شدنم، به هیجانات غیرمرسوم، به جنگ، به تفرقه، به شبکه HD، به جلوه های آفرینش، به فیلم های هالیوودی، به فیلم های ایرانی، به همین نوشتن های هرازگاهی، به خستگی، به خون و جنون، به شهادت حکیم در عراق، دستگیری زکزاکی در نیجریه، به خبرهایی که قرار است بشنویم، به مشکلات اقتصادی، به حکم دادگاه و غارت ۱۷.۶میلیون دلار پول ایران توسط آمریکا، به داعش، به مدافعان حرم،به تضارب آراء، به تفاوت اندیشه ها!

به این فکر می کردم که حالِ دنیا، حالِ، حال به هم زنی شده است! هر چند که می دانم این حال زجرآور، نه همه جا و نه برای همه قابل درک نیست، آخر خنده چشم ها را از کار می اندازد و خنده ای که زیاد باشد فهم را کور می کند!

را

ظ

بخوانید

نظرات (۱۹)

تهران صندوق پستی :)
پاسخ:
اخصنج
رمز رو می فرستم به همین آدرس ! :)
  • مــ. مشرقی
  • آهان یه چیز تو مایه های خط تصویری اینا بود :))
    پاسخ:
    آری :)
  • مــ. مشرقی
  • هوم؟ :|
    پاسخ:
    یعنی دسترسی ندارم
    این مورد هم خودش بیاد بگیره یا بخونه
  • مــ. مشرقی
  • برنامه رو ندیدم ولی از اسمش معلومه بهش میاد اره بدید بهش :))
    پاسخ:
    م و
    __
  • مــ. مشرقی
  • :) شعار شاعرانه ی با شعوری بود!
    پاسخ:
    باید بدمش به این مجری شبکه دو هست
    برنامه زنده باد زندگی
    هر شب بگه اینو :)
  • پاک باخته
  • سلام
    ببخشید اصلا فرصت نکردم بیام وبتوناومدم حتما نظر میدم
    پاسخ:
    استقبالی سرد
    به
    درخواستی گرم
  • مــ. مشرقی
  • بله خیلی چیزای بهترم هست،بله کلا راضی بودم.
    پاسخ:
    زنده باد زندگی
    عشق من بندگی
    دیپلماسی منفعل حال به هم زنی داریم...


    پستهای ساحر و تاریخ عشق و در، گیری عالی بودند
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلاً من اسم رمز رو دارم ;)
    پاسخ:
    حداقل آدرس بذارین شاید دلم سوخت رمزم دادم ، والا! :)
    دیلپلماسی حال بهم زنی بود ، الان دیگه نمی دونم چ اسمی براش بذارم!
  • مــ. مشرقی
  • آهان!
    امتحانا که خوب بود همه، نمره هامم خوب شده :)
    پاسخ:
    چی بهتر از این؟
    خیلی چیزا
    نه؟

    البته اینکه از نمرات راضی بودین خیلی عالیه!
  • سما بانو
  • سلام
    خدا قوت
    خنده ای که زیاد باشد فهم را کور می کند
    حرفی که ائمه(علیهم السلام) 1400 سال پیش بیان کردن و ما الان به خوبی حسش می کنیم

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    حس نمی کردیم بهتر بود!
    جای افسوس داره!
  • مــ. مشرقی
  • حالا چرا با بقیه قهر کردید! :|
    پیوندا آب رفتن :))
    پاسخ:
    قهر؟
    نه!
    صرفن چون به روز نمیشن! یا چون نیستن انگار کلن!

    امتحانات چطور بود؟
  • مــ. مشرقی
  • سلام.
    بله حالِ حال به هم زنی شده! به شدت...
    پاسخ:
    به امید رهایی!
  • پاک باخته
  • :(((
    پاسخ:
    آخی
    از خواننده هایی که نظر نمی دهند
    سوژه ها و متن ها را می دزدند
    بی آنکه حرفی بزنند
    متنفرم!

    حال این عبارتو بردم ...
    پاسخ:
    خدا رو شکر
    نوش حالتون
  • صحبت جانانه
  • حال دمیا، حالِ حال بهم زنی شده است...
    پاسخ:
    دمیا یا دنیا؟
    ها شده!
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • لعن آل سعود....
    پاسخ:
    شدیدتر!
  • خانم الف
  • تا وقتی فکر کنن طرف مقابل با لبخند رام میشه و میگه چشم راه به جایی نمیبرن!
    خوش خیالن واقعا..
    پاسخ:
    احمقن
    سلام

    اومدم اول شعر خوندم. قبل از اینکه به بیت آخر برسم فکر کردم شعر از خودته گفتم به به باز از اون شعرها گفتی!:)

    به این فکر می کردم که این دولت مردان ما همونقدر که برای ب.ز. سروصدا راه انداختن و هر چند وقت یک بار هر کدومشون در موردش اظهار نظری می کنند برای پول های دزدیده شدمون توسط امریکا هم همینقدر حداقل حرف زدند!!؟
    پاسخ:
    اول شعر رو می خونی همین جوری میشه دیگه!
    اول متن رو بخون! همن کارا رو می کنی سرگشته شدی ها!
    هیچ زری نزدند! خیالت راحت!
  • حرف دل !...
  • الموت یا آل سعود ...
    پاسخ:
    و
    آل آمریکا
    آل انگلیس
    آل اسرائیل
    اصن
    آل هر چی استکبارُ استکباردوستِ
    می خواد تو آمریکا باشِ،تو ایران باشِ یا هر جایِ دیگه دنیا!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی