علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

همه خوبیِ هیچ

يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ق.ظ

هیچ وقت برای نفس کشیدن دیر نیست، حتی در عمق ۷۷۰ متری دریای خزر، در حالتی که پایت مابین دیواره های یک کشتی باقیمانده از عصر نمی دانم کدام ، که در جنگ نمی دانم کدام تر غرق شده است، گیرکرده است، به شرط خواستن، می توان به روزنه ای برای نفس کشیدن دست یافت.
و این شگفتیِ غیرقابل باور، تنها با تلاشی که برآمده از یقین باشد، محقق خواهد شد، و صد البته پیش بینی این احقاق نیاز دارد به یک نسبت سنجی، میان درصد دلخوش شدن به هم نشینی با جلبک ها و میل رسیدن به هم آغوشی با سطح دریایی که طلایی گون از برق خورشید است.
برای این سنجش سه حالت عمومی و کلی قابل فرض است اول آنکه میل به هر دو طرف مساوی با هم باشد، که در اصطلاح کوچه بازاریش می شود فیفتی فیفتی! دوم آنکه میل بالا آمدن بالاتر از میل جلبک نشینی باشد و در آخر حالت سوم می شود بالا بودن میل جلبک نشینی و پایین بودن میل به سطح آمدن!
حالت اول شامل دائم الگیج ها می شود که دامنه ی گسترده ای از مصداق های هر نوع و قشری را در خود جای داده است، و اصولن کاری از دست کسی برای این جماعت بر نمیاد " شوخی کردم، معمولن شاملین دسته ی دوم و سوم درگیر این دسته ی اول می شوند
تا آنها را از حالت تساوی و بینابینی درآورند تا بتوانند خودی نشان دهند و مستدام در حیرت نمانند. تنها فرق این درگیری بین دسته دوم و سوم این است که دسته دوم می سوزدُ می فهماند و دسته سوم می زندُ نمی فهماند.

دسته ی دومی ها که خوش فهم و خورشید دوست هستندُ میلشان هم میل معقولی است، تلاششان برای خود و دیگری هم قابل ستایش است. می ماند دسته سوم که طبعشان شده جلبک دوستی، این دسته ی سوم عمومن به دنبال توجیه حال خود هستند، برخلاف دسته اول که در عین نافهمی بی خطر هستند این گروه ایدزگونه ی فکری اند و بسیار خطرناک.

اینان مادامی که در حال انجام فعل نادرستشان هستند همان قدر اشتباه منشانه حتی بیشترش در مقام توجیه اشتباهشان بر می آیند. و چنان این بخش از شعر پس چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیستِ فلان سراینده ی مظلوم را می خوانند که گویی مرحوم ته کثرت گرایی بوده است، این مورد و صدها گونه دلیل دیگر ساخته و پرداخته می شود تا مصادیق این قسم سوم اثبات کنند که آنچه ما می فعلیم صحیح استُ ولاغیر!

اینجاست که اوضاعمان این مدلی که هست می شود، وقتی کرکس جای بلبل را بگیرد، دیگر چه فرقی می کند کدام لباس زنانه است کدام لباس مردانه، اصلن خیلی چیزهای دیگر هم فرقی نخواهد کرد، چون گاهی چنان مسیر توجیه پیموده می شود که انگار هیچ امر اَخی در هیچ کجایی وجود ندارد. اصلن همه چیز خوب است، همه جا آرام است، همه هم خوشحالند، بدی و زشتی هم اصلن چی هست آیا؟ با کی کار داری؟ اصن هر کی زنگ زد جواب بده بگو ما خونه نیستیم! والا قانع کننده تر از این.

چند نمونه از امور دارای ارزش
که با همین نگاه همه خوبی

ثبات معنایی و ارزشی خودشُ از دست داده رو بنویسید لطفن!

نظرات (۲۰)

اینایی که گفتی رو هم نفهمیدم یعنی چی!

(این جا به جایی تا یه مدتی طبیعیه اما یه یه زمانی به بعد میره رو مخ
خوبه که آدم ثابت شه هم به خودش هم به پیرامونش)

لطفا توضیح میدی؟
پاسخ:
اینکه تو یه جمعی تو دسته اول باشی و تو یه جمع دیگه تو دسته دوم ، این رو میگم، تا یه سنی قابل تحمله ولی از یه سنی به بعد دیگه قابل تحمل نیست 
ای بابا!
همه این نقطه ها منم دیگه رسولان! همون نقطه همیشگی
فکر میکنی یکی دیگه با نام من کامنت بذاره من ساکت میشینم؟
نه عامو!
پاسخ:
پس چرا آی پی هات اینقد متغیر ؟
یعنی کل اعدادت تغییر می کنه یهو؟
نمی دونم، نمیشینی 
با دسته سوم زیاد مواجه نبودم حداقل در این مدتی که کارم رو عوض کردم
اما با دسته دوم و اول زیاد روبرو شدم و گاهی مثل بقیه در بعضی مسائل جزء هر دو دسته بودم یه جاهایی گیج که اهالی خورشید روشنم کردند، یه جاهایی خودم رو تو گروه خورشیدی ها جازدم که گیجها رو روشن و با هم یه سمت نور حرکت کنیم
پاسخ:
مبارک باشه کار جدید 
این جا به جایی تا یه مدتی طبیعیه اما یه یه زمانی به بعد میره رو مخ 
خوبه که آدم ثابت شه هم به خودش هم به پیرامونش
سلام بر جناب مستطاب حضرت استاد رسولان حکیم ادام الله عزه و بقائه

خورشید دوست، دائم الگیج، جلبک دوست

تعابیر بسیار زیبا و به جا بود
پاسخ:
سلام 
تعداد مخاطبای با نماد نقطه داره زیاد میشه ها
نگاه دقیقتون مستدام و سپاس
فعلا همون m*m-e*n دارم
آدرسش که داری؟
معلوم نیست نگهش دارم یا نه
ولی دوست دارم بنویسم اما می ترسم مبتلا بشم و صبح و شب م بشه وب و نظر و بازدید و پست جدید و تبادل لینک و جذب مخاطب و غیره!
البته بعید می دونم مثل قبل بشم، کار و زندگی و مشغله دیگه اجازه اون کارهای سابق نمیده اما نوشتن رو دوست داشتم و دارم :(
پاسخ:
همون نوشته جات 
بنویس ولی برای خودت نه دیگران 
این مدلی ننویسی بهتره، دنبال این چیزا نباش ، نمیگم بده ها خیلی هم خوبه بر منکرش فلان که خالی بنده 
منتهی اینقد افراطی خوب نیست 
می خوای این مدلی شی ننویس 
تو الان شیطان رجیمی داری من وسوسه می کنی؟!
خودت اعتراف کن... :)
پاسخ:
شیطان از شاگردای تنبل منِ
متن کامل نخوندم
یه خورده اش خوندم فهمیدم دوباره مثل چند سال پیش می نویسی که من سر در نمی آوردم! پ دیگه بیشتر فسفر نسوزوندم.
یادش به خیر چه شبایی رو با هم صبح کردیم اما تو هنوز موندی و می نویسی و من و خیلی های دیگه کشیدیم کنار به هزار و یک دلیل با ربط و بی ربط و واقعاً یک زمانی نوشتن در وبلاگ برای من یک امر مقدس بود (جدی عرض می نمایم)
آخر هم نشناختمت و نگفتی از خودت :(
ارادتمند؛ یک پسر مجرد....
پاسخ:
همین دیگه اونقد این منای منو نخوندی که مبتلا شدی به ننوشتن، اصن هر کی که خوب نخونده همینو می گه
با دلیل و بی دلیلش من که اصن قبول نمی کنم! 
می دونی نوشتن یه جورایی تفریح، اگه بحث نقدینگی نبودها من کلن می نشستمو می نوشتم 
حس خوبی داره ولی روزگارهُ ناملایمات و ناسازگاری هاش 
یه پل ارتباطی بذار، رمز رو بهت بدم ، شاید از این غمگینی در اومدی 

ممنون که تو این بی حوصلگی حالت پیام گذاشتی ، و گذشته رو بی خیال یه فکری برای حال کن ، وتر خوب می نوشتی ها حیفِ برگرد
قصد جسارت نداشتم
کار درستِ به فکر ِ مخاطب، دعا کن منم عاقل بشم و حرف درست حسابی بزنم...
صراحتت رو دوست دارم
پاسخ:
خواهش می کنم زین پس رعایت شود 😊
عاقل هستی یه کم شیطونی می کنی که اونم اقتضا سنت هستش کم کم درست میشه 
به دوست داشتنت ادامه بده 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • داشتم میخوندنم و نظراتو و کلی کلمه توسرم
    یهویی یه ماشینی از کوچه رد شد (درجریانید که من همیشه درآشپزخونه مستقرم) با صدای خیلی بلند که از ورودش به کوچه تا خروجش صداش همچنان میامد،یک آهنگ خیلی مسخره ای گذاشته بود؛ همه اش پرید
    لعنت به این همه آهنگای مسخره چ چیزای بیخودی هم گوش میدن ملت!

    مینویسم مجدد
    پاسخ:
    بله بله آشپزخونه در جریانم 
    آهنگ مسخره اش چی بود " یه خرده ازش تو ذهنتون نیست دانلود کنم ببینم واقعن مسخره بود یا نبود" 
    ملت که نه یه عده ای 

    منتظر می مانم
    آقا چرا جوش میاری؟ این وقتی خالی بیاد خوب نیست، مگه نه؟

    قربون خدا رفتنم برای فهمیدن بود. یه آن قدرت فهم رو از آدم بگیره میشی مثل اون شب من. کلمه رو میبینی میخونی ولی نمیفهمی. اینجاهاست که خدا گوشت رو میگیره میگه آدم باش و عمیقا بهت میفهمونه که نذارم بفهمی هیچی هیچ

    ممنون از لطفت چشم شب کمتر بیدار میمونم
    پاسخ:
    اتفاقن وقتی میگی این فلان بده ، خب بگو دوباره فلان "اسم طرف" بهله

    بله، نمی فهمن که همین قدرت توجیه کردن خودش نعمتیه، از همین قدرت منفی میشه پی به یه قدرت بزرگ برد "آفلین یه حرف درست حسابی زدی بالاخره"

    خواهش، من کلن آدم کاردرستی هستم ، و به فکر مخاطب علیه الرحمه
  • مردی بنام شقایق
  • سلام

    حاجی متن بالای دیپلم بود!
    ما هیچی نفهمیدیم!!!

    البت الان تو این دوره زمونه نفهمیدن واسه خودش کلی کلاس داره ها... در جریان هستید که؟! ^_^

    +
    آیکون باکلاس پنداری
    پاسخ:
    سلام 
    بله واسه این نفهمیدن هم توجیه هاتی هست زیاد آن هم از دیرباز
    متن رو خوندم یوهو ذهنم رفت پی تعریف جدیدی که از غیرت و تعصب تو سفر استانی سمنان مطرح شده!
    پاسخ:
    خوب است 
    واقعا...
    من هم کلی بهونه دارم واسه نوشتن اما...
    پاسخ:
    اما حسش نیست
    سلام
    بفرما دوباره این رسولان زد تو فاز نفس کشیدنُ روزنه اشُ حیرتُ و این حرفا

    حالا که ویرت گرفته بنویسی هی بنویس ما هم هی میخونیم خب، جهنم ضرر!

    خنده م گرفته دیشب اومدم خوندم کلمات رو میدیدم میخوندم ولی نمیدونم چرا چیزی دستگیرم نمیشد انگار فیفتی فیفتی شده بودم الان اومدم دارم میخونم میبینم نه انگار دارم میفهمم خدایا قربونت برم دریاب

    پاسخ:
    سلام 
    اول که، این خودتی. دوم که اگه خوب و درست بخونی ضرر نمی کنی بهله!
    زیاد بیدار نمون واسه چشات ضرر داره 
    این قربون خدا رفتن واسه چی بود
    بروم فکر کنم ببینم جزو کدوم دسته هستم
    فقط امیدوارم جام خوب باشه :)
    پاسخ:
    وقتی به نتیجه رسیدید ما رو هم در جریان بذارید حتمن 
    سلام...
    کتاب بخوانیم، مهم نیست چه کتابی، کتاب مزخرف و به درد نخور، مهم این است که عدد نشر بالا برود، مردم کتاب خوان تر بشوند... مهم این است، کتاب بیشتر، مطالعه بیشتر، اصلا هم به اثر کتاب کاری نداریم که چه بلایی سر روح و روان ما می آورد، کلا کتاب چیز خوبی است، همین!
    پاسخ:
    سلام 
    این الان پیام بود یا پیام؟
    خیلی خوب بود کنایه ها، از زیرکی متن خیلی خوشم اومد.
    و البته باهوشی تون!

    واقعا اشتباهات دسته سوم اونقدی که توجیهاشون آدمو روانی میکنه عصبانی کننده نیست.
    به نظرم همین میلِ رسیدن به سطح طلایی حتی اگر نرسی خیلی قشنگتره!
    _هیچ شوری در ادمی ریشه نمیابد مگر لیاقتش جوانه بزند...

    شاید اگه سهراب گفت "چرا در قفس هیچکسی کرکس نیست" یه سوال واقعی نبوده!
    از اون سوالاست که اشتبا نکنم بهشون میگن استفهام انکاری... یعنی : واقعا تاحالا فکر نکردید چرا در قفس هیچ کسی کرکس نیست؟
    اونوقت گروه سومی ها به صورت سوال واقعی برداشت کردنش!

    اره واقعا همه چی آرومه!!!
    پاسخ:
    بابت دوخط اول خیلی ممنون 
    یه روزایی بود حس نوشتن نبود این روزها هی دوس دارم بنویسم الان عشق و شهوت داره تو سرم رژه میره 
    به نظرم بهانه برای نوشتن زیاد این حس نوشتن که میاد و میره 

    بله اینکه آدم بگه اشتباه دوس دارم انجام میدم خیلی لذت بخش تر از اینه که هی برای اشتباهتش توجیه بیاره 

    حتمن فکر نکردن که اینجوری میگن 
    خعلی 😕😆
    فک کنم باید صبح پاشم دوباره بخونم O_O
    پاسخ:
    باشه
    صبح پاشید دوباره بخونید
    استاد چقدر این متنه ادمو درگیر خودش میکنه!!
    پاسخ:
    دقیقن چقدر؟
    با دست می تونید نشون بدید یا نه؟
    سلام
    به وبلاگ بنده هم سری بزنید
    شیعیان در کتب اهل سنت--خود قضاوت کنید.
    پاسخ:
    سلام باشه سعید جان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی