علی رسولان

  • ۰۰/۰۶/۲۰
    مه
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۶۶/۰۲/۲۱
    i
  • ۹۴/۰۲/۱۲
    ۱۳
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نوعِ جاماندنی

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

برای چشم های بسته، فرقی بین زمین و آسمان نیست! درک تفاوت ها آسان است و رها کردن آسمان سخت! اما، رها که شدی، دیگر؛ دلبستگی به زمینی که قدم هایت را تحویل می گیرد، عجیب نیست! و این رسمی همیشگی است برایِ همه ی من ها، چه در نور پرورش یافتگان و چه در ظلمت منعقدشدگان.

اینجاست که اگر در این همیشه گیر کرده باشی، از درکِ اویِ عشق به دوشِ چشم دوخته به آسمان عاجز می شوی، نمی فهمی اش وقتی به زمین می خندد و بسیط می شود روی دستانِ شهر! و تو، تازه اگر خوش شانس باشی می توانی زیر تابوتش چشم هایت را مزین به حضور اشک کنی و به این جا ماندن از قافله ی مدافعان بیاندیشی و به زمین بسپاری کوله بارِ پر از ادعایِ سالیان زندگی ات را.

چ فرقی می کند! کی و کجا بفهمی، خدا قدم هایت را دوست ندارد، مهم این است که بفهمی روضه برای او روزمره نشده بود و آرمانش اهل روضه شدن و درک معنای رضوان الله اکبر بود! برای او خوابیدن هم راحت نبود، وقتی شنید حرم امان ندارد، او یک آسایش گریزِ آرامش پذیر بود با شدتی به عظمت این آیه: الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ¹

هر چند جا ماندن هم عالمی دارد با تمام هق هق هایش، اما نوعت که جاماندنی شود، دیگر هق هق هایت هم باورکردنی نخواهد بود. برای همین است که نوع جاماندنی، بدترین نوعِ غیردوست داشتنی بعد از عاشوراست!

نظرات (۲۴)

  • طعم تصنیفــ در متن ادراکــ یک کوچه
  • :))) بعلــــه!
    پاسخ:
    الان من آیکون ذوق زدگی از کجا پیدا کنم :)
  • طعم تصنیفــ در متن ادراکــ یک کوچه
  • محشــــــــــــــر.
    پاسخ:
    به همین کشیدگی اگه باشه که نیاز داره به آیکون ذوق زدگی :)

    چقدر بد نوشتم خودمم تو خوندن کامنت خودم گیر کردم یه لحظه!




    پاسخ:
    اوهوم
    موافقم !! :)

    اینکه جا موندن جزیی از زندگی آدم بشه

    با اینکه می تونم نا امید باشم و این جمله رو قبول کنم


    امیدوارم و این جمله رو نمیخوام

    آدم که برای جاموندن ساخته نشده


    پاسخ:
    من فهمیدم
    ولی خدایی خیلی سخت نوشتین
    بله همیشه آدم باید در خوف و رجا باشه
    هر دوش با هم
    ول کردن ی طرف و چسبیدن به اون یکی طرف ، چ اینور چ اونور هر دوش اشتباهِ
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • س بار خوندما ولی نظری ندارم
    حرفشو زده دیگه چی بگم؟؟!!


    +تبریک ماه رجب
    دعامون کنید
    پاسخ:
    اوهوم
    هیچی همینایی که گفتین خوبه دیگه :)
    به شما هم تبریک بیشتر
    ماه خوبی داشته باشین

    یکم سخت بود فهمش

    اما در کل

    به این جا موندن ها به دید خوب نگاه میکنم برای رسیدنی قشنگ

    پاسخ:
    خب
    فک نکنم کسی به شرط رسیدن با جاموندن مخالف باشه!
    نکته اونجایی هستش که جاموندن تبدیل ب نوع آدم بشه!!! یعنی جدا نشه از لحظه های زندگی
  • باران نم نم...
  • تحقیر؟!!!
    دست بالا نگرفتن ،تحقیر کردن نیست!!!
    پاسخ:
    آخه شما نبودین
    از دم غروب تا همین الان داریم میزنیم خودمون رو و از دست بالانگرفتن می گیم
    من که حالم از خودم بهم خورده الان
    جدن میگم!
  • باران نم نم...
  • همه ی بازماندگان حرفند... من و شما نداره
    پاسخ:
    جمله ی قشنگی بود
    البته اینهمه هم خودمون تحقیر می کنیم خوب نیست ها هست ؟
  • باران نم نم...
  • کلا شما همه چی می دونید ظاهرا ،درسته؟!!!
    مرد می خواد...اونم از نوع مرد عمل!!!
    و الا توی حرف که همه مردن...
    پاسخ:
    همه چی رو که نه ولی ... :)
    منم هستم تو حرف حاضر!!!
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    دعوتید به:

    سوم خردادی ها

    http://heyateketab.blog.ir/post/194
    پاسخ:
    سلام
    حتمن
    رسما با خاک یکسان نمودید ما را
    ://///////
    پاسخ:
    نه
    کلی گفتم
    منظورم به شما نبود که
    تو متن هم آوردمش ببینید
  • بگذارگمنام بمانم
  • می گُفتمـ عشق و می ندانستمـ چیستــــ..
    پاسخ:
    کاش هم داشت اولش یا نداشت ؟
    اگه نداشت که
    چ گوینده ی خوبی
    کامش چشیدنی است
    سلام
    خواستم جمله ای رو انتخاب کنم دیدم نمیشه
    کلمه به کلمه بوی حسرت میده و حرف دل خیلیامون
    به این جا ماندن از قافله که بیاندیشی به زمین می سپاری کوله بارِ پر از ادعایِ سالیان زندگی ات را.
    جاودانه بمانید ان شالله

    یاعلی
    پاسخ:
    باید بگم
    اول سلام
    باید بگم بابت این دعای آخرتون شوکه شدم
    نمی دونم لایقش هستم یعنی می دونم نیستم ولی به دعاهای در حق همدیگه امیدوارم که اینطوری بشه
    جمله که انتخاب شد ، حسرتم که هم چنان ادامه دارد ...
    تموم شدنش واسه هممون الهی
    ممنون
    شعر عالی بود...
    بی نظیر...
    پاسخ:
    خواهش
    حتما به دل نشسته ورنه چنین نباشد! :)
    کلمه کم آوردم...
    میام میگم بعد ها
    پاسخ:
    اگر او هم مثل ما کم می آورد معلوم نبود چه بر سر دخیل های حرم زینب و رقیه سلام الله علیهما می آمد، انگار او آمده بود تا جبران کند، افراط  ریش بلندها و تفریط  ریش تیغ زده ها را! و چه سخت می توان شناخت گوشی را که مفهوم هل من ناصر ینصرنی را نوش جان کرده است. خوب که به او نگاه می کنم،  زندگی اش به من می گوید: او در جا نزد که حالا نتوانسته جا بزند!
  • بنت الهدی حسینی
  • خصوصن اینجاش...
    خیلی خوب بود


    ""مهم این است که بفهمی روضه برای او روزمره نشده بود و آرمانش اهل روضه شدن و درک معنای رضوان الله اکبر بود!""
    پاسخ:
    برای او خوابیدن هم راحت نبود، وقتی شنید حرم امان ندارد، او یک آسایش گریزِ آرامش پذیر بود با شدتی به عظمت این آیه: إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللّهِ أُولئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللّهِ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ
  • ارکیده صورتی
  • خدا کنه هیچ وقت دچاربدترین نوعِ غیردوست داشتنی نباشیم هیچکدوممون،ان شاالله
    خدا عاقبت هممونو به خیر کنه
    پاسخ:
    چ دعای زیبایی ، یعنی مث آخر فیلما بشیم :) اینجوری : همه چی آرومه من چقد خوشحالم ، انگار ن انگار اتفاقی افتاده باشه ، اصن انگار ن انگار طرف ده تا تیر خورده ؟ :)
    تو فیلمای ایرانی طرف ی چاقو می خوره می میره ، مخصوصن اگه اونی که چاقو خورده نماد روشنفکری یا مظلوم نمایی باشه اما تو خارجی ها یارو رو رگبار می بندن بهش دریغ از مردن :)
    اینا که شوخی بود
     به خیر باشه إن شا الله، ممنون از دعای همه حضوری تون
  • باران نم نم...
  • در باغ شهادت باز باز است...
    خب شما هم تشریف ببرید جهت دفاع...
    خط مقدم جبهه ی مقابل دشمن نصیبتون ان شاالله...
    پاسخ:
    منم می دونم بازِ
    اما با این نوع جامونده غیر دوست داشتنی چی کار کنم ؟
    خط مقدم مرد می خواد نه ...
    "بعضی وقتها دوستان نظرمیگذاشتند که حرف دل مارا زدی"
    اینجا من به حس دوستان نزدیک شدم
    کسی جزمن
    حرف من را زد
    حس جالبی بود.سپاس
    پاسخ:
    حسی جمعی اجتماعی منظورم بودها! کلی گفتم ! نه اینکه ناظر به نظری بوده باشه!
    بعدشم تو نوشته های مثبت عمومن کلمات و جملات فقط عوض میشن و هر کسی به زبان خودش مطلب رو میگه ، گاهی شدت نشستن ها به دل فرق می کنه فقط!
    حرف ها که یکسان هستش ، صرفن تذکر هستش و گاهی با زاویه دیدی جدید البته " که این زاویه دید خیلی مهمِ رغبت خوندن رو دو صد چندان می کنه "
    سلام
    "هر چند جا ماندن هم عالمی دارد با تمام هق هق هایش"
    بگمbiglike؟
    بدترین نوع غیردوس داشتنی هم کلمه خشیه!

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    یعنی این جامانوندنِ با هق هق هاش بیگ لایک داره یا نه اینکه واسه خودش عالمی داره ؟
    خشی هام روزافزون با دعای شما!
    نگاه علی مستدام نگاهتون
  • محدثه انصاری
  • چه فرقی میکند نوعت که جا ماندنی باشد دیگر هق هق هایت هم باورکردنی نخواهد بود.


    این عبارت خیلی به دلم نشست.
    پاسخ:
    دو جمله از دوجای متفاوت متن
    شما ذهن پویایی برای خوندن دارید البته طبیعی هم هست و این خیلی خوبِ
    جز اینکه بگم خوشحالم چی می تونم بگم ؟
    "هر چند جا ماندن هم عالمی دارد با تمام هق هق هایش
    اما
    نوعت که جاماندنی شود،
    دیگر
    هق هق هایت هم باورکردنی نخواهد بود"

    این دو عبارت
    دقیقا
    آخرین یقینیات حاصل شده من هستند...

    پاسخ:
    این که خیلی خوبِ
    پس با ی استقرا می تونیم این رو وسط بدیم ب جماعتی از هم اندیشان
    به طور حتم همگرایی بر روی خوبی ها مسیر جاناماندگی جامعه رو هموار می کنه
    آهان ... خدا کنه عاقبت مون جاماندگی نباشه ... چ توصیفی بود ... در این موقعیت ها آدم دق می کنه
    پاسخ:
    همین درستِ
    این دقِ با اون هق هقِ یکی هستش ها!
    عاقبتمون به خیر
    البته فاصله ها همیشه بوده و گریزی هم ازش نیست
    منتهی آسمان نشینی همیشه بهتره دیگه
    نصیبتون الهی
    :| چه سخت فهم بود برام.
    پاسخ:
    نیست
    اعتماد به نفستون از دست رفته ها! انگاری
    قرمزها گویاست

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی